Saffranskladdkaka mitt i sorgen

Nu försöker jag sysselsätta mig med något för att slippa tänka, i fredags dog min moster och det känns mycket tungt.....japp där kom gråtattack nummer...jag vet inte, men många tårar är det. Jag är så glad för att jag pratade med moster Lilian för bara ett kort tag sen, hon ringde mig på min födelsedag och då var hon så där glad och pigg och hade massor att prata om på kort tid. Det är just så jag tänker på Lilian, att alltid ha lite bråttom, att inte vilja störa men ändå glädjen att prata med nära och kära. Vila i frid älskade moster <3
 
Lite konstigt att prata om död och bakning men det är väl så livet är, lite av varje.
 
 
Receptet kommer från http://www.ica.se/recept/saffranskladdkaka-718016/
 
 
100 g smält smör
½ g saffran
100 g vit choklad
2 ägg
180 g socker (2 dl)
120 g vetemjöl (2 dl)
 
Smält smöret, blanda i saffran och den hackade vita chokladen, låt chokladen smälta helt i det varma smöret.
Vispa ägg och socker, slå på smörblandningen, rör tills det blandat sig och tillsätt därefter mjölet och blanda väl utan att vispa.
Smöra och mjöla en springform (24 cm)
 
Gräddas mitt i ugnen, 175 grader ca 20 minuter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vila i frid, kära moster Lilian.

2014-12-17 @ 09:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0