Bättre sent än aldrig

Julen 2011 fick Kim en halsduk som jag stickat till honom men Heléna la beslag på den omedelbums då hon tyckte den var så mjuk och go. Ja lovade då att jag skulle sticka en egen halsduk till henne med garn av samma kvalitet men i rosa toner istället för gråsvart som Kims halsduk. Direkt när jag kom hem så började jag sticka på Helénas halsduk men sen kom det väl något annat projekt emellan så den blev liggandes. På hösten stickade jag klart den och när Mats och jag skulle träffa Kim och Heléna i Stockholm på min födelsedag så skulle halsduken lämnas till Heléna men eftersom jag har minne som en gråsäl så glömdes halsduken i Trångsviken och jag lovade skicka den så fort jag kom hem. När jag sen kom hem så insåg jag att den såg jättetråkig ut så jag repade upp den igen och när jag skulle åka tåg ner till Trollhättan vid jul så tänkte jag att det kunde vara ett bra tidsfördriv.
 


Nu blev ju inte julen som jag hade väntat mig och halsduken fick än en gång läggas i korgen för icke-färdiga-project.
Efter att jag flyttat ner till Trollhättan så bestämde jag att nu får den bannemej bli klar, så en vecka efter jag anlänt till Trollhättan blev den äntligen färdig och kunde lämnas till Heléna dryga året efter jag lovat henne en egen halsduk. Men men, bättre sent än aldrig =)
 
 
Hoppas den värmer gott min goa Heléna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0