Kalasmat

Jag har fyllt år och det betyder kalas och eftersom jag älskar att baka och laga mat som jag kan få bjuda på var detta ett rent nöje :-)
Från början var det meningen att jag skulle ha barnkalas, lekar, fiskdamm och annat skoj. Men det är bara att inse, endast jag som är barnslig nog för det :-) Men det är från barnkalastemat som maten hämtats från, för vem har inte varit på kalas och blivit bjuden på korv med bröd och hamburgare?
 
hemgjord chilidressing och hamburgerdressing.
 
 
rostad lök, bostongurka, röd lök, purjolök och hemgjord het tomatsalsa
 
 
bön- och fetaostbiffar och zucchini/morot- och ostbiffar á la Ammii 
 
gjorde även vanliga hamburgare av nötfärs men de kom inte med på bild
inte heller hamburgerbröden som jag bakade kom med på bild. jag gjorde alla biffar och bröd ganska små så man kunde smaka av alla sorter.
 
 
wienerkorvar
 
 
Ammiis väldigt smala fulkornskorvbröd .-)
 
 
lite ostar till glöggen, jo föresten, där bakom osten står hamburgerbröden :-)
 
Gabriella kunde tyvärr inte äta mat den här kvällen men hon festade till med en god dryck och fick hela tre sugrör i glaset :-)
 
Gabriellas pink drink
 
 
Efter maten blev det kaffe och kakor
 
ej hembakta pepparkakor
 
 
hallonrutorna som Malva hjälpte mig baka :-)
 
 
grymt goda vaniljbullar
 
 
chokladrutor med kokos
 
 
chokladbollar smaksatta med Pisang Ambon, ej för de små  :-)
 
 
home made coockies
 
 
världens godaste och sötsliskigaste banan- och kolapaj
 
Försöker nån dag att skriva ner alla recept, återkommer om det. Ska också se till att fota mina presenter.
 
Kan inte förstå att en del inte gillar att fylla år, träffas, äta gott och öppna presenter, vilket av det är tråkigt? :-)
 
Kram på er alla människobarn
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0