Fyndat

Jag var i Solna för ett litet tag sen, då passade jag på att fynda lite på Iittala Outlet.
Om ni inte har fattat det så är jag lite av ett Iittalafreak :-) Kan nog säga att jag gillar allt som heter Iittala, nästan :)
 
Jag hittade jättefina glas som jag bestämde mig för att inhandla. Först funderade jag på att köpa 6 st. de kostade 49 kr/st så det skulle bli ca 300 men sen sansade jag mig och köpte naturligtvis 12 glas. Fram till kassan för att betala och kassörskan säger: 392 kr. Öhhhh, tänkte jag men jag ska också erkänna att jag inte sa att hon slagit in fel summa, betalade snabbt och pep ut från butiken.  Jag har alltså köpt fina Iittalaglas för 32,50 st :-)
 
 
 
har bestämt mig för att försöka bli mer miljösmart och därför tänker jag se till att använda mer träredskap i köket istället för plast. Köpte jättesnygga slevar på Gustavsbergs Outlet.
 
 
nu spricker väl min tanke om miljösmartheten för jag har ingen aning om vad en skärbräda innehåller för miljögifter, det är väl bara att konstatera att jag inte är helt konsekvent i mitt tänkande. Hur som helst så tänker jag försöka så mycket som möjligt och sen får det väl bli fel ibland.
Jag har i alla fall köpt en jättefin och jättedyr skärbräda, trodde aldrig att jag skulle betala 200 spänn för en skärbräda men nu när jag köpt glasen så billigt så hade jag ju liksom 200 kr över :-)
Medan jag väntade på tåget i Göteborg så gick jag en sväng på Designhuset (tror jag att det var) och där köpte jag denna fina bräda.
 
storlek: något mindre än ett A4
 
Inte helt gratis att starta ett nytt hem men om jag fyndar på det här viset så är det ju billigare än Ikea :-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0