Nu ska vi se vart jag ska börja

det var så längesen jag var här att jag nästan glömt bort hur man gör :)
Men för att göra det någorlunda lättvindigt så börjar jag med det som skett senast, då blir det Sundsvall.
I fredags åkte Mats och jag till Sundsvall för att gå på Henrik Fexeus show.
bild lånad från www.henrikfexeus.se
 
Vi var på tonhallen i Sundsvall
 
Det var en magisk show, helt fantastiskt hur en människa kan läsa av andras tankar. Vi blev uppmanade att inte berätta för andra vad som hände under kvällen och det var inte för att avslöja bluff och båg utan för att inte förstöra spänningen för alla andra som tänkt gå på Henriks föreställning. Jag kan verkligen rekommendera er till att se detta om ni har möjlighet till det, det var något utöver det vanliga.
 
Innan vi såg föreställningen så checkade vi in på Hotell Clarion, vi fick ett jäääääätesnyggt rum som var helt nyrenoverat. Allt såg perfekt ut, till och med sängen var perfekt (och det vill inte säga lite det för en som är MYCKET petig när det gäller sängar) ja allt såg bra ut.....tills vi såg toalettdörren....jesus, en designnörd har varit i farten.
  
Hur i hel...te kommer man på tanken att sätta in en toalettdörr i glas, jovisst den var frostad men hur mycket tror du det hjälpte när man tände lyset på toaletten? Inte nog med att dörren var av glas, det var en skjutdörr som satt ca 4 cm ut från väggen.
I en designnörds värld så bajsas det inte, inga fisar och absolut ingen lukt. Skulle en designnörd ändå möjligen bli skitnördig så är det förmodligen ljudlösa små bommulstussar som luktar hallon som kommer ut. Jag var nästan gråtfärdig när jag såg detta, jag som redan har toalettångest skulle alltså vara en helg i Sundsvall utan att gå på toaletten en endaste gång *suck, snyft och magknip*
Ja ja, det löste sig med att lampan på toaletten aldrig tändes när jag var där inne och vid ett tillfälle fick Mats sätta på sig hörlurar och lyssna på P3, väldigt högt =)
Dag två så fragade jag faktiskt hotellvärdinnan hur det kunde komma sig att man satt in glasdörrar på toaletten och hon svarade att det tyvärr var något som låg i modet och att hon och hennes kollegor pratat om att det inte kan vara populärt bland gästerna men att de tyvärr inte kunde göra så mycket mer än att framföra våra åsikter.
Vi blev däremot direkt erbjuden att byta rum till ett som inte hunnit bli renoverat och därför hade en gammal hederlig dörr kvar, vi fick nyckel till ett sånt rum så vi kunde få se hur det såg ut och om vi ville byta till detta. Det var jättefint det också, stort som bara den men sängen var inte lika bra som den vi hade så det blev inget byte. Vi hade också fått reda på att det fanns flera toaletter vid baren och matsalen, så där blev vi flitiga besökare =)
Sådär, då lämnar vi skitsnacket och går vidare till lördagens shoppingrunda.
Jag startade med att besöka Ohlssons tyger, oj oj oj vad jag skulle velat ha haft obegränsat med pengar, det är en fröjd att gå in där. Jag var ute efter vadmal, kläde och lintråd, inget av detta fanns dock där men jag hade iallafall med mig en påse tyg därifrån =)
 
 
var även på en garnaffär som jag tror heter Cinas Garn, en mycket trevlig affär som även har webförsäljning. Där köpte jag lingarn som jag tänkt ha till mina skinnprojekt (mer om det i ett annat inlägg)
 
Efter att jag varit på stan en stund så åkte vi till Ikea, där köpte vi köksskåp som vi ska ha över sängen i stugan, köpte också ett skåp som vi ska ha innanför dörren i stugan där det stora fritidsbatteriet står.
 
vi köpte också ett skåp till toaletten. Många skåp blev det och meningen var också att vi skulle köpa en ny bänkskiva till diskhon men vi valde att vänta med det till våren. Vi vet nämligen att vi inte kommer att ha tid att fixa det innom det närmsta och det känns bara onödigt att bära upp en så tung skiva till vinden i väntan på att den ska sågas och läggas på plats. Som tur var så köpte vi inte skivan för det hade blivit väääldigt svårt att få in den i bilen, det var liksom fullt när vi packat in skåpen och alla lådor som jag köpte till mitt pysselrum.
Lite annat smått och gott blev det också för notan blev rätt lång =) handdukar, muggar, kastrull, kosoler, ramar, ljusstakar, trattar, tavla, toalettväska + lite till
 
en kaffebryggare lyckades vi köpa också när vi var inne en snabb sväng på Maxi
 
När vi kom tillbaka till hotellet så vaskade vi av oss och gick ner till restaurangen för att äta kvällsmat och vet ni vad, Hotellet bjöd på det! Varje dag dukas det upp en kvällsbuffe och denna kväll bjöds det på kycklig med ädelost och klyftpotatis och för mig som inte äter kycklig så fanns det massor av grönsaker. Efter några timmar med magen full i mat och öl så lullade vi upp på rummet och när klockan var halv elva så sussade vi gott både Mats och jag, det är ansträngande att vara på resande fot =)
 
Sundsvall någonstans mitt i stan
 
På söndagen var det bara frukost och sen packade vi för hemfärd, Mats börjar jobba klockan två och vi missade biltema med några minuter på lördagen så det blev en snabbsväng dit. Vi köpte en vattenpump som vi kan ha i stugan, det ska bli skönt att slippa ha vattendunken stående på bänken och ta plats, nu kan vi ha den under diskhon och bara trycka på en knapp så kommer vattnet. Tänkt vilka nymodigheter det finns, rinnande vatten från en kran =)
När vi kom hem till Trångsviken lastade vi snabbt ur bilen och Mats åkte direkt till jobbet. Jag ägnade dagen åt att sätta ihop alla lådor, jag kan meddela att det tog ca 4 timmar att få ihop dessa när man bara ha en arm att arbeta med, något skumt har hänt med armen så den vill inte vara med hela tiden, en jäkla värk och stundvis helt kraftlös, men jag kan mota med den så det gick rätt bra ändå =)
 
16 lådor som bara väntar på att fyllas med pysselmaterial =)
 
en mycket nöjd Ammii som hittat en toalett med riktig dörr =)
 
Kram på er alla människobarn, i morgon ska jag berätta om min tyglapp som ska bli en del av en bonad som ska hängas upp i Krokoms kommun.
Natti natti
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Det var på tiden att vi fick lite nytt från Trångsviken. Det lät festligt med glasdörrar på toan. Det blir ju nästan som en liten show, skuggbilder på väggen som man gjorde då man var liten. Annars lät det som en trevlig helg. Kul också med nya bekvämligheter i stugan. Hälsa Mats och ha det så bra.

2012-09-25 @ 11:46:44
Postat av: Fjällräven

Jorå, det var en jättekul och mysig helg och jag kommer helt klart bo på samma hotell igen, sängen övervägde toadörren.
Kram på dig far, kram till mamma också.

2012-09-25 @ 20:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0