Pysselrum

  
I somras köpte jag en hylla på annons som jag nu har ställ i mitt pysselrum. När vi var på Ikea förr-förra helgen köpte jag lådor som jag fyllt med massor av saker. Rummet var förut ett gästrum/hänga-tvätt-rum/strykrum/pysselrum/förvaring-av-diverse-saker-rum osv osv...
Men nu har alltså gästsängen åkt ut, tvätten hängs på annan plats och rummet har rensats från allt som inte är pyssel och rummet har blivit ett renodlat pysselrum =) 
Här finns nu alla garner, alla knappar, allt skinn och päls, allt till luffarslöjd, alla tyger, (snart) alla scrapbooking-prylar mm, det som inte kommit in hit än är alla pärlor- och smyckesprylar och även en del broderigarner.
 
Underbart att lägga alla garner i lådor, de är sorterade i färger, rosa-lila i en låda, blå-grön i en, röda i en och multifärgade i en låda osv osv...
 
 
 
Mitt höj-och sänkbara bord har också fått flytta in i rummet. Jag kan önska att rummet var lite större så jag kunde lägga på en större bordsskiva, men jag ska nog klara mig ändå så länge :)
 
 
I fönstret har jag ställt några olika burkar med pennor, saxar, linjaler mm
 
 
 
Strykbrädan får ha sin plats framför fönstret, den är lätt att skjuta på när jag ska öppna garderoben.
 
 
 
Bokhyllan närmast fönstret ska nån gång få en annan kulört, tror det blir decoupage.
 
 
 
Dörren fick plockas ner, det är inte nödvändigt att ha en dörr när rummet inte längre ska användas som gästrum, bättre att få lite väggyta.
 
 
Tänkte önska mig i present eller julklapp några lådinsatser och dörrar till Expedithyllan, det vill ju gärna samlas en del damm på öppna hyllor vilket betyder att man måste damma med jämna mellanrum och det finns det ingen tid till, måste ju pyssla hela tiden =)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

vad fint du fått till det!
Kerstin

2012-10-10 @ 19:33:27
Postat av: Fjällräven

Ja det känns rätt bra, fast lite större rum skulle jag nog allt kunna tänka mig =)

2012-10-10 @ 19:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0