Söndagsmorgon

vaknade halv sju, en normal tid att vakna för min del men just idag skulle jag gärna ha velat sova en eller ett par timmar till. Trodde nämligen att det skulle infinna sig ett litet uns av bakrus men så var inte fallet :) Inte för att jag fick i mig så värst mycket öl igår men jag är ju lite klen när det gäller sånt, eller ska man säga billig i drift =)

Igår var det musikafton på Bygdegården och det vill man naturligtvis inte missa, patriot som man är vill man ju stödja Bygdegården och närvara på evenemang som ordnas, att man sen kan äta och dricka gott ses ju bara som en bonus =)



Stiko Per Larsson gjorde ett gästspel på Bygdegården. En otrolig man som vandrar till förmån för SOS Barnbyar. Han ska vandra mellan Trondheim och Stockholm och stannar till i byar och städer för att spela. Han har två killar med sig som åker bil och dessa gossar har då hand om utrustning för alla konserter websänds.
Upplägget är att publiken skänker pengar till SOS Barnbyar och när det blev bestämt att han skulle spela i Trångsviken så bestämdes det att vi skulle ta 50 kr i entré som oavkortat skulle skänkas till SOS Barnbyar. Vi erbjöd också gästerna att äta och jag trodde faktiskt att det skulle locka lite folk, 100 kr för mat och en öl/glas vin, men på fredag eftermiddag när jag slutade jobbet så hade bara 5 personer anmält att de ville ha mat *suck*

Mats och jag gick hem till Micke på lite "förfest" och dit kom också Karin och Maggan, ja det var alltså vi som hade anmält oss til middagen. Vi skämtade om att det hade varit bättre att konserten hade varit hos Micke med tanke på att vi bara trodde att det skulle bli 5 gäster, 3 musiker och 3 personal. Ja ja, hur det nu än var så gick vi till bygdegården på utsatt tid och till vår förvåning så var det flera gäster där varav några åt och några inväntade konserten.
Dagen innan, i fredags alltså, spelade Stiko Per Larsson på Kretsloppshuset i Mörsil och där hade publiken skramlat in 417 kr och det lyckades vi slå med hästlängder, 1400 kr blev det från Trångsviken som nu kan komma till nytta i någon barnby. Jag köpte också en skiva och det skulle inte förvåna mig om Stiko skänker en del av den summan också.





Ja, nu är klockan tio och jag har varit vaken i flera timmar, senare i dag ska jag på dansuppvisning. Ella dansar streetdans (tror jag) och idag är det uppvisning på Osd i Östersund, det ska bli kul att få se henne dansa.
Jag har fastnat i soffan och känner att jag inte har någon större energi till något vettigt idag men när jag kände att jag frös om fötterna så började jag virka ett par tofflor.



Superenkla så det borde inte ta alltför lång tid innan de är klara, visar bild sen.


Lite hungrig bli man ju så jag gjorde en smörgås med lite mums på, ost, gurka, tomat, paprika och coleslaw (som även innehåller ruccolasallad) toppad med solrosfrön. Jättegott!




tredje koppen kaffe har också slunkit ner =)





Under tiden lyssnar jag på ljudbok och när den ena boken var slut så lånade jag en ny




men den var inge bra, iallafall inte idag så nu lyssnar jag på skivan jag köpte igår med Stiko Per Larsson, jag gillar den skarpt.



Nä, nu ska jag virka färdigt mina tofflor, höres sen.

Kram på er alla människobarn














Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Jag blev lite sugen när jag såg din goda macka men sen såg jag att klockan var 00.15 "måndag", så jag går och lägger mej istället. Ska snart köra Inga-Lena till hennes jobb. Hälsa Mats. Nattinatti.

2012-05-07 @ 00:23:29
Postat av: Fjällräven

Mackan var väldigt god men so du sa så är det väl bättre att nana kudde vid den där tiden =)

Hoppas du är bättre i din förkylning. Kram på dig far, kram på mor också. Längtar efter er jättemycket.

2012-05-07 @ 06:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0