Lite nytt

Jag har haft en stor lust att sy den sista tiden men ändå har jag liksom inte kommit till skott. Jag har funderat och letat mönster och ideér på nätet och hittat massor som jag skulle vilja göra. Jag har länge planerat att sy väskor som jag kan sälja, har jättemycket tyg för sånt men det blir inte av *suck*

Men häromdagen fick jag iallafall sytt en ny armstödsficka till soffan, den gamla hade hängt med sen Bergkullevägens tid :)



grönt linnetyg med loppisfyndat gardintyg och egetbroderat kakfat =)






Perfekt att stoppa senaste tidningen, några strumstickor och kroknålar. I fickan med kakfat så hade tänkt att sladdarna till kamera och mobil för överförning till datorn kunde förvaras.






Mats tofflor har varit färdiga ett tag och så här ser de ut





Nu slipper vi frysa om fötterna, kanske inte så vanligt att man fryser om föterna när det är 25 grader varmt ute men det kommer väl en kyligare tid när värmen gått och lagt sig :)





I söndags rensade jag bland mina tyger, jag hade bestämt att några måste flytta. Kerstin var så snäll och lät några flytta in hos henne, som hon sa så står hennes hem alltid öppet för hemlösa tyger =)



Om man rensar, får man då ta med sig nya tyger hem =)


Kram på er alla människobarn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0