Ljus och mörker

I fredags åkte vi till stugan, Mats åkte på dagen och jag tog bussen efter jobbet och blev hämtad i Järpen. Det betyder att när jag kommer dit så är det varmt och skönt =)

Vi köpte lampor när vi var på Ikea som vi satte upp ovanför köksskåpen och vi har även köpt ledpuckar som vi monterade under skåpen.

Innan elen kunde dras fick vi ta ner skåpet närmast väggen för att komma åt elkablarna som vi inte tagit fram, har man inte jobb så skaffar man sig =)

Mats trixade och knåpade för att få alla elkablar kopplade så det skulle funka.





Arbetsställningarna är som vanligt trevliga =)






Ledpuck under köksskåpet, en kabelkanal ska dit för att dölja och skydda kablarna




Ja ja, jag ska flytta ner hyllplanet i vänsterskåpet =) Det skall även komletterars med en hylla till i vardera skåp

Det blev kanonbra, nu syns det vad man lagar för mat och vad man diskar =)

Vi har även köpte persienner till alla fönster och det var min arbetsuppgift denna helg, klarade det gallant =)



Nu kan man ligga och päsa i soffan utan att älg och ren kan smygtitta =)







För att nå de översta hyllorna behövs en liten pall och det köpte vi en på Jula. Den är helt obehandlad så den kommer få en snajsig färg såsmåningom, limegrön kanske om jag jag kan övertala min käre sambo :)



I går åkte vi ner till Järpen för att handla lite och vi gick då in på Strandloppan (loppis i Järpen) där köpte vi en liten oljelampa i tenn för 20 spänn, det ser ut som om den har suttit i någon slags hållare men jag tycker den är fin som den är och ljuslyktor kan man aldrig få för mycket av :)


Liten oljelampa i tenn, ca 12 cm hög.

Köpte även ett pussel så nu ska jag ta med mig min pusselmatta till stugan, när man bor trångt är det bra att kunna lägga undan pusslet.





Det här ser man om man står i altandörren och tittar ut, till sommaren kommer man förhoppningsvis att kunna gå ut på en altan.


Tittar man lite åt höger så ser man....



......en sambo =)




Pappas vedförvaring börjar tina fram under snön





Snöhögarna har blivit flera decimeter lägre den senaste veckan, kanske våren är på ingång.

Åreskutan syns med sin vita topp i fjärran.





Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Att man går ut och rökar det visste jag men att Mats måste smyga ut när han snusar det tycker jag är lite tufft. Annars verkar det väldigt mysigt i stugan nu. Det tar sej.Ha det gott så länge.

2012-03-04 @ 16:55:16
Postat av: Fjällräven

Japp, livet är hårt fös snusarna nu för tiden =)

Mysig, det är bara förnamnet, det är helt underbart.

Kram

2012-03-05 @ 07:24:46
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Gossemoster

Hej, vad mysigt ni börjar få det i stugan riktigt hemtrevligt kul.Det ser ut som om ni fortfarande har mycket snö, haär har snödropparna kommit, och om 3 veckor bär det av till Thailand,herregud vad har jag gett mig in på,jag som hatar flyga,14 timmar i luften och mellanlanda o tanka i ett"hachibachiland" oj oj får väl bli en del "vätska" eller invalido hmm må så gott kramisar

2012-03-05 @ 10:37:25
Postat av: Hanna Ek

Åh, vilken fin blogg du har. Kände igen mig i några saker du skrivit här och där. Känns som att vi är lika.

2012-03-07 @ 11:09:40
URL: http://hnny.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Tack Hanna =)

2012-03-08 @ 07:32:33
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Hanna Ek

Vilken fin blogg du har! Jag har en tävling på min blogg där du tävlar om ett presentkort med ett värde av 1000 kronor, och tre personer vinner en länking som visas för ca 1400 läsare. Kramar!

2012-03-09 @ 03:24:11
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0