En dag på Ikea i Sundsvall

För två år sedan åkte Lisbeth och jag på en bussresa till Ikea i Sundsvall, vi hade jättekul och skrattade och flamsade hela dagen till hela bussens stora glädje, eller inte =)
Iallafall så hade vi så kul att när Lisbeth fyllde år förra året så fick hon en Ikearesa i present av mig. Nu var det ju lättare sagt än gjort för det dröjde nästan ett år (hon fyller i april) innan vi hittade en bussresa.
Men igår bar det alltså av. Vi startade från Trångsviken halv sju på morgonen, bussen gick från busstorget i Östersund halv åtta och vi var framme i Birsta (där som Ikea ligger i Sundsvall) strax före tio.


en mycket suddig mobilbild på Lisbeth =)


Vi travade runt på Ikea, handlade, tittade, lunchade, fikade och naturligtvis en hel del skratt, fniss och flams =)

Vi var också inne på Birsta City, ett köpcentrum brevid Ikea. Där hittade vi fint påskpynt på Indiska som vi kom fram till att vi kunde sy själva men för att komma ihåg så fotades det (hon är inte alls förtjust i att fotograferas i tid och otid)


Hönor på tråd med pärlor och bjällra visas upp av en annan höna (fnissar och flinar brett)

När det är dags att åka hem så anländer vi till bussen tre minuter innan avgång med fulla kassar, alla andra hade redan klivit på. Men vadå, man ska väll utnyttja tiden till max =)

När vi åkt i 10-15 minuter inser vi att damen i sätet framför sitter och spyr i en plastpåse, satans mögel tänker vi som båda har magsjukefobi.
Ja ja, vad kan vi göra? Hon satt ju på samma stol framför oss redan på ditvägen så frågan är vad inkubationstiden är för magsjuka =(
Vi resonerade som så att hon hostade och spydde framåt så hon som satt framför borde ligga mest i riskzonen men när vi stannade i Brunflo för att släppa av en passagerare så blåste det in luft och då blåste ju även hennes baciller bakåt tänkte vi, urk, hjälp och fy!


Lisbeth virade in sig och så ut som Rafael i Ninja Turtles =)

Men när jag släpte av Lisbeth hemma hos henne och vi burit in alla kassar så så hällde hon upp en wisky åt mig som jag fick hålla i handen medan jag körde hem de sista 200 metrarna=) Hur skulle man förklara det för polisen om jag blivit stoppad =)

När jag kom hem packade jag upp mina inköp och jag konstaterade att jag bara kommit hem med saker som vi verkligen behövde, inget onödigt här inte (om det nu finns onödiga saker)



fyra kuddar som skall få snygga kuddfodral, dessa skall sen vara i soffan hemma och i stugan, ramar, servetter i påskens färger, trattar (det är den lilla tratten jag var ute efter, för att fylla på oljelapor), röda knoppar, filttassar, presentsnören, en godis till Mats och mig och ett spjälskydd som en väninna beställt. Alltså bara nödvändiga saker :)



Knoppar som ska bli hängare för mina kläder i stugan



Eftersom jag var hemma själv så handlade jag med lite mumsig kvällsfika, slurpade också genast i mig medicinen mot magsjuka, allt för att vara på den säkra sidan =)





Gravad lax, kräftor, ägg, gravlaxsås, tacochips, knäckebröd, chilikikärtor och engelsk konfekt, sväljs ner med god öl från Maxi =)





Kommentarer
Postat av: Den Gamle

En IKEAdag som avslutas med ett minijulbord kan väl knappast bli bättre.

2012-03-11 @ 23:48:25
Postat av: Fjällräven

Nej jag tror inte det =)

2012-03-12 @ 03:09:04
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Marit Irene

Men vilka tokar ni är!

2012-03-21 @ 22:07:22
URL: http://maritirene.blogspot.se/
Postat av: Fjällräven

ja visst är vi, det är därför vi har så kul =)

2012-03-25 @ 08:38:19
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0