Många ton grus

har Mats flyttat på i helgen, grovt grus som låg på baksidan av huset har han nu fyllt upp på framsidan.
Men först flyttades  gårdsgruset som ska ligga överst.






På baksidan har det legat grus på en yta som var ungefär 5 x 2.5 x 0.3 m alltså ca 3-4 kubik, detta har nu Mats forslat till framsidan. Man kan nästa se hur musklerna växte under helgen =)





För att stoppa gruset från att rinna ut i intet så har vi ställt stubbar som stopp.




På framsidan ska gruset stoppas av större stenar, som jag hoppas att vi kan plantera någon form av växt som vill bo i stenparti, och inte bara det, växter som vill bo i växtzon 7-8 :)


lekablocket som ligger i framkant ska bli en trapp så man lätt kommer åt vattenstolpen (den blåvita)





Tids nog kommer väl naturen växa in mot gruset, just nu ser det lite naket ut tycker jag.
Tomten var full av blåbärs- och lingonris innan vi startade och jag hoppas att det kommer att växa fram nytt.

Än är det mycket kvar att göra, mer fyllningsgrus måste ut för att få det jämt men vi är en god bit på väg.




I midsomras hade jag med en blomma till stugan, men om man inte vattnar en blomma på tre veckor så ser de ut så här sen. Men man må ju ändå säga att den dog med flaggan i topp =)



Som ni kan se på någon bild så har jag börjat bygga den där dörren till krypgrunden, har sågat till dörrkarmen men virket som vi hade liggandes räckte inte, fortsätter med det nästa gång vi är i stugan.

Hej så länge, krama varandra i trafiken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0