Chili con carne, på riktigt =)

Idag när jag kom till jobbet och gick in i köket (Restaurang Kalaskulan) stångades jag av den mest underbara doft av chili con carne. Det såg så gott ut och det doftade precis så som jag kom ihåg att det smakade för si sådär 20 år sen. Jag bestämde mig för att om jag fortfarande ville prova på att äta det när det var dags att gå hem så skulle jag köpa med mig en låda. Vi har fisk kvar från gårdagen så jag skulle inte bli utan middag om jag nu skulle fega ur.

Så här såg tallriken ut först



Observera den enorma mängden grönsaker =)


Tamtarataaaaaam......sen såg det ut så här




Det var jättegott, tack så mycket mina kära köksflickor =)

Snart kan jag inte kalla mig för vegetarian längre, det kommer säkert bli lite halvjobbigt för det kan ju vara svårt för andra att förstå att jag äter chili con carne ena dagen men inte nästa. Ja ja, det problemet får jag väl ta om det skulle dyka upp, själv ser jag det som en seger att våga äta något som innehåller kött, känner mig väldigt modig =)

Natti natti alla människobarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0