Röjt i syrummet/gästrum

Jag har äntligen fått tummen ur och röjt i syrummet/gästrummet. Har äntligen bestämt mig för att skaffa en ny bokhylla till syrummet. Det kommer att bli en Expedit från Ikea men det blir inte förrän till hösten (om jag inte lyckas hitta en på blocket innan). Som det är nu så står det en gästmadrass mot väggen men den kommer att åka ut så fort bokhyllan är inköpt. Det är så sällan vi har nattgäster och när vi får det så blir det uppblåsbara madrasser som går att förvara på vinden när de inte används, men bara lugn mor och far, ni får vår säng när ni kommer =)

Köpte ett tyg på Ikea, som egentligen slulle bli ett draperi till stugans dragiga ytterdörr, det fick nu bli en färgklick i syrummet.



Hängde det på gästsängen och använder det just nu till anslagstavla.





Har insett att blommorna i fönstret vill ha vatten med jämna mellanrum och det är lite si och så med det här i detta hus =) Så istället för sånt som lever så fick knappsamlingen flytta till fönstret.








Ordning och reda i bokhyllan




Köpte en kökshylla på blocket för ett tag sen, hade tänkt att den skulle flytta till stugan men det blev inte så och nu fick den en plats i syrummet.






Millans tavla som jag älskar fick också flytta in i syrummet, på det viset har jag Millan med mig även där inne =)




Skruvade fast en krok för att hänga sånt som är lite för långt för att ställa i bokhyllan, kroken var så blek så det fick följa med en liten blomma av trä.








Har fått en arbetsstol av Millan och den har nu fått ett nytt tyg. Jag bestämde mig för att inte sätta dit ryggstödet, det är så lätt att ryggstödet blir en förvaringsplats =)




Batteriet var så fult så den fick en mössa på sig =)




Vi har två garderober i syrummet och den ena har vi använt som gästgarderob men nu har båda fått hyllkorgar, jag har av någon underlig anledning fått för mycket tyger =)



Nästan ordning på tygerna i bokhyllan :)









Kommentarer
Postat av: Den Gamle

Luftmadrasser!!!!Jösses vad du skräms. Expedithyllorna är bra, det går mycket i dom. Man behöver inte slänga något. Bara stoppa in.Knapparna blev ju bra färgklickar i fönstret. Hörs och ses.

2012-04-26 @ 14:33:31
Postat av: Fjällräven

Låter bra det där med att hyllan sväljer mycket, jag har nog fått en släng av det där viruset som ni har, inte-slänga-något-och-bara-köpa-mera-bacillen =)

2012-04-26 @ 20:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0