Den nye Rembrandt =)

Jag köpte akvarellkritor häromsisten och jag insåg att jag verkligen vill lära mig teckna. Ska nog gå en akvarellkurs till hösten. Men innan dess så får vi leka oss fram =)

Här sitter Mats i stugan och med djup inlevelse målar han sin första tavla :)







Så här blev den, jag gillar åkern :)





Nu är det dags för tavla nummer två





så här blev den





Själv försökte jag mig på att måla en fantasifågel, det gick inte så bra. 




Det här är vår stuga.




Några färglada hus i en stad som inte finns =)




Jag älskar vallmo men jag får nog öva lite innan jag klarar av att måla några :)






Har ni sett fåren som härstammar från juratiden =)




Här är alla våra alster, även om ni inte är så där supernöjda med våra första kostverk så ska de fakttiskt få ramar på sig och vi ska iallafall sätta upp några på tavellisten ovanför sängen i stugan. Det ger lite färg åt rummen och vi hade väldigt roligt när vi målade =)







Kommentarer
Postat av: Helen

Åh, jag har skåpet fullt av pennor, färg och annat. Har liksom legat i vila ett långt tag. Är något av en periodare när det gäller pyssel och så´nt men nu känner jag att det skulle vara kul att dra fram lite och sätta igång och måla :0)

2012-04-28 @ 13:01:24
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Ja det är bara att sätta igång, som du ser så behöver man inga tallanger alls =)

2012-04-28 @ 17:12:21
Postat av: Fjällräven

Ser att jag har skrivit ....även om ni inte är så där supernöjda..... jag menar naturligtvis VI. Tänk vad en liten bokstav kan ändra innerbörden av en mening =)

2012-04-28 @ 17:14:10
Postat av: Robert

Åh, akvarell är härligt att måla med! Har också en låda med akvarellpennor liggande, men det var nog fem år sedan jag målade sist. Funderade också för ett tag sedan på att gå en kurs. Jag har insett att det är enklast att måla hav och vatten, och det har nog blivit en favorit, typ strandmotiv. Vi kanske kan slå oss ihop någon gång och måla ihop till sommaren???

KRAM!!

2012-04-29 @ 09:01:38
Postat av: Fjällräven

Jaaaa, låt oss måla i sommar. Vi kan sitta på er altan och måla :)

Kram på dig, Fredrik och lilla Malva

2012-05-01 @ 13:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0