Byggare Bob har varit i farten :)

I vår hemska källare har Mats ägnat de senaste veckorna med att måla fönstersmygar och fönsterbrädor, tror nästan han blivit beroende av det:)



Bara lite lister runt fönstret så är det klart



Ett bussgods kommer lastat. Med vadå? Med Ikeapaket =)



Bara att börja bygga ihop, läser man manualen så går det jättefort :)



En byrå



ett högskåp för bla kylskåp




en del arbetsställningar är bättre än andra :)




låda till sängen




Nu är sängen hopskruvad, bara att stoppa dit en madrass och fixa någon form av huvudgavel. Funderar på om det skulle vara snyggt med en stång och två kuddar som gavel?




köksskåpen är hopskruvade, nu ska vi bara på med ben och mäta ut vilken höjd som blir bäst och sen skruva fast dem i väggen och montera dit lådor och dyl.
Ovanför dessa kommer två vitrinskåp att hängas.





Det ska bli väldigt skönt när spisen är på plats med det funkar ganska bra med en bänkspis på köksbordet också. Observera att det är riktig korv i stekpannan, inte en sojakorv på långa vägar =)




Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Robert

Jippie, nytt inlägg! Det har vi väntat på! =)

Vad duktiga ni är, det kommer att bli kanon! Kram!

2011-10-30 @ 10:47:23
Postat av: Fjällräven

Va! antyder du att jag uppdaterar min blogg sällan=)

Men jag håller nog med, både att bloggens uppdaterande och att det kommer bli kanon.

Kram på er alla tre, vi ses till jul. 22 december ska Millan och jag på Ikea och Stoff & Stil, kanske vi kan luncha ihop då?

2011-10-30 @ 22:57:05
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Den gamle

Hej.Jag håller med Robert,det var på tiden att vi fick se lite om vad ni gör där uppe.Redig karl du har.Kör inte för hårt med honom,tänk på att det snart är jul.Kramar till höger och vänster. Hälsa alla. Ses snart.

2011-10-31 @ 13:03:27
Postat av: Fjällräven

Har inte ni förstått att jag behöver ha mycket pepping för att lägga ut nya inlägg, det betyder ju att ni måste l'mna kommentarer i tid och otid =)

Å Millan, nu kommer inte du undan mer, jag vill faktiskt ha kommentar från dig också,annars blir det ingen resa till Stoff & Stil till jul (sade hon och gnäggade lite hysteriskt)

2011-10-31 @ 19:57:08
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Millan

Hej på dej älskade syster.

2011-11-02 @ 23:57:49
Postat av: Fjällräven

Jipppiiiieeee! Älskar dig Millan!!! =)

2011-11-03 @ 09:01:50
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0