Grattis Älskade Mamma

Idag är det mammas födelsedag och det är jättetråkigt att jag inte kan vara med när hon ska firas.
Men jag skickade ner en paket till henne som hon till och med tjuvöppnade i går =)

Istället för en blomma så hade jag virkat en tårta

Det var jättekul att virka tårtan, jag började med att virka en överdel



och en lång smal bit som ska sitta runt tårtan



Jag sågade ut en stomme av skumgummi som jag klädde med lite tyg



sydde fast överdelen och sidstycket



Nu är själva grädden på plats :)

sen var det dags att virka dekorationer



ett hjärta



jordgubbar



och maränger



och vips så hade det blivit en tårta :)

Först började jag sy fast dekorationen men det var för bökigt så då plockade jag fram limpistolen, undra vad man gjorde innan limpistolen uppfanns =)



Jag gjorde ett kort också






Grattis på födelsedagen världens bästa mamma, jag längtar efter dig




Kommentarer
Postat av: "Gossemoster"

Hur gör du dessa fina kort?Det var helt fantastiskt,o tårtan var så fin.duktig tjej,när hinner du?Imorgon ska jag hämta Solgun o Laila,vi ska ha "tjej"mys lördagkväll eller pajkväll.Först ananaspaj+glass o kaffe senare Tacopaj o ett glas vin ,der sover över.Lars jobbar kväll+natt mysigt,vi har pratat om det så länge.kramisar

2011-03-25 @ 08:20:13
Postat av: Fjällräven

När det gäller mamma så hinner jag vad som helst =)

Vad mysigt det låter med eran paj-kväll.

Ha det så kul.

2011-03-25 @ 09:16:28
Postat av: Den gamle

Gissa varför Lars jobbade medan tre fruntimmer var församlade?

2011-03-31 @ 15:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0