Hela huset är grundat

och idag är det dags att börja färgsätta lite. Vi ska snart åka till stugan för att börja måla undertaket, alltså det som sticker utanför husväggarna, takfot kanske det heter :)
Det ska målas grått, precis som fodret.

Detta är ett jobb för Mats, jag har lite svårt att måla på den höjden, ovanför huvudet.
Jag tänkte foga lite, latexfog är en snickares bästa vän när det glipar lite för mycket =)
Ska också försöka kapa till fodret som ska vara runt förnster, det ska ju också grundmålas och sen målas med grått två gånger.

Allt foder har vi målat hemma, det ligger bräder yber alles, inte en pysselstund så långt ögat når så länge det målas på pysselbordet :)





Här är de målade med grå färg men det syns knappt på bild så något mörkare är de i verkligheten.



Färdiggrundat hus, riktigt snyggt som vitt :)

Tittar på klockan och inser att jag gått upp ruskigt tidigt, har varit vaken i minst en timma och klockan står nu på 6.20, jag tyckte min väckarklocka stor på halv nio, alltså att jag näst intill försovit mig :)
Ja ja, jag får väl väcka Mats snart så vi kan komma iväg snart, det är mycket som ska göras idag.

Kanske återkommer jag med lite bilder på dagens måleri, nu ska jag sätta fram frukost och väcka min sjusovande sambo, klockan har ju hunnit bli halv sju nu =)


Kram på er alla människobarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0