Isolering, panel och utedass

Ja du far, nu ska du få de sensate uppdateringarna från Bratteggen =)

Mats isolerade och började sen klä in väggarna med spontade bräder.


Innan väggarna kläddes med bräder var en elektriker i stugan och förberedde för all el, när panelen är uppsatt kommer han tillbaka för att koppla in proppskåp, kontkter och strömbrytare






Väggarna var inga problem att isolera men jag kan tänka mig att arbetsställningen vid isolering av tak inte var den skönaste:)




Vi har valt att sätta olika bredd på bräderna, det är 70, 95 och 120 mm. Dessa sätts i ett visst mönster som är samma på alla väggar.








Innertaket kommer att bekläs med panelskivor, vi har köpt färdigmålade skivor. Kommer inte ihåg vad de heter men det är inte pärlspont, jag har alltid kallat det för bastupanel men vet inte om det är rätt.



Dagen före julafton körde Mats upp vårt utedass som vi köpt. Så länge vi inte har toalett inne i huset så är det ganska praktiskt att kunna gå ut på ett dass, det är lite kallt att sätta sig i snön =)






Jag återkommer så fort vi varit i stugan och arbetat och har lite nytt att rapportera om:)


Kram på er alla människobarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0