Dagstur med svärmor och svärfar

Idag har Mats och jag varit i Svenstavik med Mats föräldrar. Jag kom med förslaget härom dagen att vi skulle ta en tur till Dollarstore och frågade Sune och Lena om de ville följa med.


Bild lånad på nätet

Där kan man handla billiga saker, lite som Rusta eller Öb. Men bara att komma utanför bygränsen är ju trevligt =)
Vi fyndade en ny torkställning, vår gamla har gjort sitt så nu åker den ut. Sen var det lite pärlor, tätningslister, spolarvätska, roll-on + lite till och naturligtvis godis *mums*

Efter de stora shoppingfynden så åkte vi till Åsarna och käkade på Åsarna skicenter.


Bild lånad på www.asarnaskicenter.se


Alltid lika trevligt att äta på restaurang. Lätt som en plätt svängde kocken ihop en tallrik med quornfilé, ris och mjölkfri sås. Mats, Sune och Lena käkade av buffén, perfekt eftersom Sune och Lena börjat äta lchf-mat, de kunde alltså välja bort kolhydrater och bara äta de som de ville ha. Mats är lätt i matten, han äter ALLT =)



Bild lånad på www.asarnaskicenter.se

Efter maten körde vi hem och vi valde vägen över Östersund, vi gjorde ett snabbt stopp på Maxi för att handla "min" ost, som tyvärr var slut *suck*

Det blev en heldag och nu ligger vi i soffan och bara päser och mumsar lite godis. Jag laddar för julgransplundringen i morgon som jag ska hjälpa till med på bygdegården.

Kram på er alla människobarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0