Tunnbröd till jul

Eftersom jag kommer ner till Trollhättan med bara ett par dagar kvar till jul så bakade jag tunnbröd idag som jag tar med ner, ska bära dem varsamt på flyget =) Förra året bakade Millan, Kim och jag tunnbröd hemma hos Millan men det hinner vi inte med iår.

Jag hade tänkt baka dubbel sats så jag hade några när jag kommer hem också men jag hade glömt att det skulle vara 1½ paket jäst och jag hade bara två hemma, får se om jag orkar baka när jag kommer hem igen. Jag baka nämligen bara tunnbröd till jul, annars skulle jag leva på tunnbröd om det fanns oftare men helt klart räknas mellandagarna till jul :)

Här ligger en brödkaka utkavlat och väntar på en ledig plåt.




en kaka i ugnen och en som står på kö till ugnen =)




svårt att hålla sig, det blir helt klart bara nio brödkakor med till Trollhättan =)



Baka baka liten kaka.... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0