Nu är det svart

Ja, vi har nu målat huset svart, iallafall halva:)
Det var nästan lite jobbigt att sätta första penseldraget för det är ju en väldigt brutal skillnad på ett vitgrundat hus och ett svart. Men rädslan höll bara i sig i en halv sekund, både Mats och jag är jättenöjda med valet av färg.



Medan Mats målade ett andra varv under takfoten och vindskivor med den grå färgen så målade jag svart men som ni ser så nådde jag inte längst upp på gaveln, det får Mats ta när han står på ställningen.

När framsidan var målad och vi satte oss ner för en fikastund så insåg vi att det var ganska snyggt med en sida som var vit.



Vi bestämde oss för att vi bara ska måla tre sidor svart och behålla en sida vi. Det kommer dock inte vara en gavel som blir vit utan det blir baksidan, där kommer vi ju att bygga en altan och förmodligen kommer vi bygga till en toalett/badrum i vinkel bakåt. Återkommer med det när det blir dags :)

Som sagt så är vi jättenöjda med färgvalet, nästa vecka när fadern, sonen och den (sken)helige brodern  och kusin Gabe kommer hit så fortsätter vi måla och dona. Gabriella har lovat serva oss med mat =)

Jag längtar så mycket efter er så det nästan är plågsamt, vill helst att ni kommer hit NU!

Kram på er alla människobarn, vi höres snart.

Kommentarer
Postat av: Den gamle

Den som väntar på något gott och så vidare. Experterna är på gång.

MVH Far

2011-08-03 @ 07:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0