Snart blir det varmt

I onsdags la Mats in asfaltsboard mellan golvbjälkarna.



Det blev genast mycket lättare att gå på bjälkarna när man inte kunde se rakt ner i betongsulan, psykiskt =)

När nu boarden låg på plats kunde vi börja isolera igår. Det var inga större problem att lägga den på plats.







Det blev lite svårt att andas utan mask så även om det är varmt att andas i masken så var det bara att gilla läget. Jag dekorerade min med lite morrhår, allt för att inte tappa balansen =)





Nu när vi har lagt isolering var vi tvugna att flytta på alla verktyg och dyligt. Detta la vi så länge i krypgrunden.






För att hålla både djur och regn undan från grunden skruvade vi ihop en liten dörr.



Idag när jag jobbar ska Mats ägna sig åt att lägga färdigt asfaltsboarden i sovrummet så vi kan isolera där också och när jag jag slutat för dagen kommer Mats hem så vi kan äta middag, sen bär det iväg upp till Bratteggen igen för att lägga golv *pust* Jag blir trött bara jag tänker på det, golv är tungt.

Återkommer så fort det finns fler bilder och ork :)

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Den gamle

Skulle bara tala om att vi också håller på och grejar för fullt med Millans lägenhet.Tak och väggar målas och det ska tapetseras,golvlister tas loss och fixas till. Jag får väl ta lite kort och skicka upp till er. Bassens kök börjar bli färdigt det också. Garaget får jag väl ta när jag blir ledig nån gång.Men det är roligt att se att det går framåt för er också.

2010-09-03 @ 15:42:56
Postat av: Fjällräven

Oj vad kul att ni satt igång med Millans lägenhet. Jag längtar hem jättemycket men jag får vänta till jul med att se alla roliga projekt ni har. Ska bli riktigt kul att se Bassens kök också.

Kram på er alla.

2010-09-03 @ 16:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0