Familjeträff

Nu ska jag försöka sammanställa de senaste dagarna. Kim, Mamma och Pappa kom ju hit i onsdagskväll, det känns helt underbart att ha dem här.



Efter frukosten på torsdag blev jag uppvaktad med presenter :)

Av Millan och Bassen fick jag "kurbits" kaffekoppar som jag samlar på. Från mor och far fick jag assietter, också kurbits, fick också ett kuvert med pengar.


Kopp med fat och assiett från Rörstrands "kurbits"

Av Kim och Heléna fick jag en groda (har en liten samling nu med hund, sköldpadda och nu en groda)



och en tomte


i botten på tomten hänger man ett ljus och den lyser jättefint.

Faster Laila hade skickat med ett kuvert med födelsedagspengar i, tack snälla goa du.

Av min underbare sambo fick jag en eldkorg



Som även går att grilla på, en hylla för kol och galler att grilla korv och dyligt på, dessa plockas bort när man bara ska elda.


Naturligtvis ingår ihopsättning av eldkorg, det var 74 kruvar med muttrar för att få ihop den =)

Efter frukost och paketöppning åkte vi in till stan, det var väldigt kallt så det var inget strosa-runt-i-stan-för-att-titta-på-natur-och-kultur precis. Vi shoppade och lunchade. Kim passade på att träffa sina gamla vänner från den tiden han bodde i Östersund. På eftermiddagen åkte vi hem och då kom Sune och Lena för att gratulera mig.



Jag fick en Triss-adventskalender av familjen Lindberg, det ska bli väldigt roligt att skrapa fram några miljoner =)
Lena hade även bakat en mumsig mjuk pepparkaka, en bukett med gula rosor fick jag också. Det är väldigt trevligt att fylla år =)

Fredagen vigde vi åt Bratteggen/Åre. Mats bytte bort sin jour och åkte till Bratteggen redan kl 7 på morgonen, han är den där arbetsamma typen, vi andra gillar mer att roa oss =)

När vi hade tittat hur långt vi kommit med bygget så åkte vi till Åre. Vi kan gena över Fäviken istället för att åka tillbaka till Järpen och ta E14 till Åre. Jag har åkt den vägen några gånger, första gången med när Kim och Heléna var här i julas och sen när pappa och Kim var här i somras. Det är ungefär 2 mil, borde ta ca en halvtimma. Vi körde och vi körde, och vi körde och vi körde. Efter ett tag tyckte både pappa, Kim och jag att det var väldigt långt den här gången. Vi vände efter ett tag, då hade vi kommit till Smedjeviken och körde tillbaka, hittade en man i Huså som berättade att vi skulle svängt av långt tidigare. Efter nästan två timmar var vi i Åre. Där lunchade vi, handlade på Ica och avslutade med ett besök på Chokladfabriken. Ja ja, vi har ju sett hur det ser ut på baksidan av Åre.

När vi kom hem lagade vi middag medan pappa åkte bort till Sune för att låna deras garage, något lampafäste som inte gick att laga.

På lördag förbereddes det för kalas, fixade morotssoppa, snittar, skar upp korvar, ostar placerades på bricka, oliver, bröd och riven ost till soppan, russin och mandel plockades fram, pepparkakorna hamnade i en julburk och när gästerna kom var allt klart. Det var Sune, Lena, Lisbeth, Conny, Ella, Susanne och Örjan + vi fem som redan var på plats. Vi drack glögg och åt och hade väldigt trevligt, jag önskar att vi har kalas lite oftare.
Massor med paket fick jag också, tvålar som Ella gjort själv, hemkokt saft, pepparkaksformar med lustiga figurer, blockljus med fina motiv mm mm. Som sagt var, det är himla kul att fylla år =)

Efter frukosten på söndag morgon var det dags för Kim, mamma och pappa att åka hem till Trollhättan igen. Tiden går för fort och dessa dagar har gått i expressfart. Som tur är så är det mindre än tre veckor kvar tills jag ska åka ner till Thn, det känndes inte lika jobbigt att vinka dem adjö när jag vet att tiden går snabbt till nästa gång vi ses.
Resan hem gick bra, mamma ringde när de släppt av Kim hemma hos honom men det ska bli intresant att höra med mor och far i dag hur de tog sig in på gården hemma i Skoftebyn. Det har nämligen snöat jättemycket medan de var här, någonstans mellan 50-80 cm =)
Plogvallen vid deras infart var hög så den nådde över Bassens midja =)
Jag undrar lite vem som bor i snölandskap av oss i familjen Asplund, här i norr är det bara ett par decimeter snö =)

Kram på er alla människobarn

Ps: Bitten, jag glömde skicka med tomten så den skickar jag i ett litet paket vilken dag som helst.



Kommentarer
Postat av: "Gossemoster"

Men huuuuur kunde du glömma? Men lilla du jag skoja bara,inte lätt komma ihåg allt,inte massa besvär jag kan få den när du kommer, det kommer fler jular, kul med något någon gjort kramis

2010-11-30 @ 14:13:52
Postat av: Fjällräven

Okej, då tar jag med den när jag kommer ner.

Kramar i massor

2010-11-30 @ 21:27:58
Postat av: Jojje

Hej, var köpte ni eldkorgen?

2011-08-21 @ 17:52:31
Postat av: Fjällräven

Hej Jojje, eldkorgen kommer från Jula. Jag är jättenöjd med den.

Glada hälsningar

/Fjällräven

2011-08-31 @ 08:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0