Någon som vet

vad det här är?

Mina svärföräldrar har rensat ur en gammal bod och där hittade de dessa glasbehållare. Min svärmor tänkte att det här kan nog Ammii göra något av =)



Foto Fjällräven                                 6 st glasbehållare av modell okänd

Som ni ser så är de inte så stora, h.9.5 cm x b.6 cm x dj.3.5 cm

Men frågan är vad de kan ha används till?
En liten tanke jag har är att det kommer från Televerket. Min granne hade några stora fyrkantiga glasurnor som hon fått av sin far och han hade jobbat på Televerket där urnorna kom ifrån. (Pia, om du ser detta, kanske du kan fråga din far om han vet?)

Jag hoppas att någon vet vad detta är och även kan ha någon idé om vad jag kan använda de till, förutom som små blomvaser.

Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Den gamle

Hej.Eftersom ingen annan har sagt något än så gissar jag på att det är planteringsglas. Är det något mer ni vill veta så fråga bara.

Ha de bra.

2010-05-30 @ 13:21:29
Postat av: Fjällräven

Planteringsglas? Finns det glas som är specifikt till plantering?

Kram

2010-05-30 @ 18:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0