H2O

Nu är jag less på det här. Vi har inget vattten *suck*
Ja ja ja, jag vet att det är ett lyxproblem, jag vet att massor med människor lever utan vatten.
Men jag tycker det är skitjobbigt iallafall att vara utan vatten.
Vi har fått bunkra upp med vattenhinkar så vi kan spola på toaletten och lite dricksvatten har vi också. Tyvärr så kan inte jag lyfta en hink med vatten för att spola i toan utan jag står med en liten bunke på kan 1½ liter vatten och försöker få till ett svuuuusch i toan. Kan berätta för er att det går inte.
I natt fick Mats montera bort bakstycket på toaletten så jag kan hälla i vatten i toatanken för att kunna spola på riktigt. Men fattar ni vad mycket vatten det går åt till en spolning, så jävla (ursäkta språket) många hinkar med vatten har vi inte.
Och av nån underlig anledning så är jag kissnödig hela tiden, jag som kan gå en hel dag och hålla mig. Det måste vara psykiskt.



Foto Fjällräven                           Vatten, vatten, bara vanligt vatten.


Jag visste att jag skulle få användning av mina papperskorgar från Ikea =)



Foto Fjällräven                                                             Toa utan huv

Jag har ju lite toaäckelfobi. Kan informera om att den inte blir bättre när man ser den där äckliga tanken. Varför bygger man en toalett där man måste lyfta av hela bakstycket för att komma åt tanken? Normalt är det ju ett lock som bara är att vrida på.


Foto Fjällräven

Varför slita på kranen när man kan hälla upp lite vatten i en bunke för att tvätta händerna?




Foto Mats                             En mycket snäll och trevlig vattenman

Även om jag är vansinnigt less på att vara utan vatten så måste jag säga att mannen från leta-vatten-läckan-bolaget har varit jättetrevlig och hjälpsam. Han har väntat med att stänga av vattnet tills vi hunnit fylla upp vatten i hinkar och ringt för att tala om hur det fortlöper.
Det var igår morse han kom hit för att tala om att vattnet skulle stängas av och i kväll var han hit och berättade att vi inte får något vatten i morgon heller men att de jobbar för fulla muggar för att hitta läckan och sen laga den.
Just nu önskar jag att vi hade ett utedass, där behöver man inget vatten.


Kram på er alla människobarn





Kommentarer
Postat av: Helen

Gud va irriterande! Vatten är ju centralt i hela dagen. Vi hade strul på jobbet under en tid. Helt plötsligt kommer bara en mörk illaluktande sörja ur kranarna coh paniken spred sig i korridorerna. Alla var säker på att det var avloppet som rann ut där i kranarna. Uäääää och blääää



Nu var det bergsgas och rester av rost mm från trasig gamla ledningar visade det sig men från och med då spolar jag gärna en stund extra när jag hämtar vatten :-)



Trevlig Helg!

2010-03-19 @ 07:45:03
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Ja det är hemskt jobbigt. I dagens moderna samhälle funkar inte vardagen utan rinnande vatten. Man ska säkert inte klaga på ett sånt här lyxproblem men jag kan inte rå för det, jag tycker det är skitjobbigt helt enkelt (suckar tungt)

Fast jag kan ju erkänna att det var rätt mysigt att duscha på jobbet, eller så var det för att det var skönt att tvätta sig efter två dar utan dusch =)

Ha en skön helg!

2010-03-19 @ 08:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0