Det börjar likna något

Nu har det kommit lite grus till vår tomt. Jag tycker det ser ut som hur mycket som helst men det är nog bara som en fis i rymden, en hel del gruslass kommer nog att tippas där innan det är klart.


Foto Mats                                                 Här kan man få grus i dojan

Innan det gick att koppla på vatten- och avloppsrör behövdes det pumpas bort vatten. Mats konstaterade att han inte skulle arbeta med sånt här på heltid, fast han fick sig nog en härlig lerinpackning =)


Foto Mats                                                      Pump som tar bort vatten


När vattenslang och avloppsrör väl är påkopplat är det bara att fortsätta lägga ut dem fram till platsen där huset ska stå, dock var det något som fattades som måste åka och hämtas. Det är väldigt bra att vi har nära till byggvaruhuset för det blir många turer dit. Vi visste tex inte vad det vara för kopplingar till vatten och avlopp så sånt kunde vi inte köpa innan.


Foto Mats


Foto Mats                                                     Här kommer det stå ett hus =)

Ikväll ska vi märka ut exakt vart huset ska stå så grävareBengt kan gräva ner dräneringsrören runt huset. Sen blir det till att lägga ut lite grus, gjuta en sula, mura upp en krypgrund och sen kommer huset vecka 29 och då ska det förhoppningsvis vara klart för att bygga upp vår lilla stuga.

I söndags åkte Mats mamma och pappa med till tomten för att hjälpa oss "sätta" ut vart huset ska stå så grävarn visste vart han skulle börja gräva.


Foto Fjällräven                                 Mätinstrument upp



Foto Fjällräven                             Mäta in utgångspunkten


Foto Fjällräven                           Kontrollera att allt stämmer efter fixpunkt


Jag längtar till min födelsedag, i november. Varför då undrar ni säkert, jo för då är den här bygghistorian väldigt långt gången.
Jag fattar inte hur man pallar med att bygga hus i miljonklassen, jag tycker det är skitjobbigt med ett fritidshus som inte kommer att kosta mer än några hundratusen. Jag önskar att vi vinner lite pengar, så vi slipper vara skyldig banken *hua*


Men mitt i all lervälling och pengaångest så finns det underbara ting *ler*


Foto Fjällräven                                    Smörblomma vid grannens infart


Ja ja, jag återkommer med mer info och bilder så fort de kommer in.

Kram på er alla människobarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0