Snart klart

Jag pratade med Millan för en liten stund sen i telefon och berättade att jag höll på att göra klart pläden av mormorsrutor som jag började med för ett par år sen.
Tanken från början var att göra en pläd av restgarner men när jag väl satte igång bestämde jag mig för att göra stora rutor, dom är ca 16x16 cm, och rutorna skulle vara enfärgade. Jag köpte en himlans massa olika färger, tror det är 31 olika och jag har gjort två av varje.
Millan hjälpte mig att lägga mönster, jag la ut alla på sängen, knäppte kort och mejlade ner till henne och sen satt vi i telefonen och hon sa, flytta den färgen till den sidan och den färgen till en annan plats. Det var ett jäkla meck.
Naturligtvis har jag slarvat bort just den beskrivningen och jag hade ett litet he**te att få till det nu.

Millan ville gärna se hur långt jag kommit och jag lovade henne en bild. Men Millan, du får vänta med att se hela tills den är helt färdig=)


Foto Fjällräven                                                        Snart är det färdigt


Storleken på pläden i färdigt tillstånd bli ungefär 165 x 95 cm och den ska fodras med en gosig fleece på baksidan.

Kommentarer
Postat av: Helen

Oj det var tjusigt, ton-i-ton-skalan gillar jag. Häftigt att hitta alla matchande garner för ändamålet och ännu häftigare att få ihop en hel filt av dem sen :-)

2010-01-27 @ 20:48:36
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0