Ja då var den faktiskt färdig,

pläden alltså.
Nu har jag virkat 62 rutor i storlek 16x16 cm i 31 olika färgen och det slutliga resultatet blev en filt med 60 rutor med måtten 165 x 100 cm. Jag har fodrat den med ett beige fleecetyg.
Jag kan också tala om att den är jättevarm, med betoning på jätte :-)


Foto Fjällräven                                                 Färdig filt



Foto Fjällräven                                     Baksida med fleece

Ganska knepigt är det, jag gillar inte att göra samma sak flera gånger när det gäller handarbeten och dyl. Hur kommer det sig då att jag har lyckats göra 62 likadana...ja ja, olika färg men samma sak ändå.
Men det vara faktiskt lite rogivande att virka samma sak om och om igen. Sen att alla rutor blev liggande i väntan på färdigställande beror mest på att det alltiod är roligare att starta något nytt.


Kram på er alla människobarn






Kommentarer
Postat av: isa

Gud va du är duktig!!! Så avis på krativa människor som kan virka och sticka.. Super läckert!!!!!!!!

2010-12-29 @ 02:17:43
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Tack så mycket =)

2011-01-01 @ 23:20:26
Postat av: HH

Det var en otroligt fin pläd! Jag skulle gärna göra en sådan i framtiden! :) Nu blev jag allt riktigt inspirerad!

2011-07-21 @ 13:37:16
URL: http://hhjaja.blogspot.com/
Postat av: Fjällräven

Tack så mycket, vad glad jag blir när jag får så fin kritik av er =)

2011-07-24 @ 16:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0