Isskrapans vänner

Jag hörde talas om en förening när jag var i Trollhättan över jul, Isskrapans vänner heter den och det visade sig att den har funnits under en längre tid. Den är spridd över hela världen och har visst ett tusental medlemmar runt om i världen. 

Om intresse finns är det bara att anmäla sig och betala in medlemsavgiften
(299 kr, kommer att höjas i mars så passa på nu) skicka ett mejl så får du ett bankgironummer där avgiften sätts in. Skriv in namn, adress och ålder i meddelanderutan.
För att få vara medlem krävs att du har en egen isskrapa och att du har ett brinnande intresse för just isskrapor.
4 gånger/år skickas medlemstidningen "Iskrapans vänner i fokus" hem till er brevlåda. I den kan ni läsa om alla nya modeller som kommer ut på marknaden, nya användningsområden och mycket mycket mer.
De träffas också med jämna mellanrum, oftast i gröna rummet på folkets hus, det brukar bli varannan månad med uppehåll december och januari då det är som mest att skrapa is på diverse rutor.

I aprill är det dags för den årliga balen. Då samlas isskrapevänner från hela världen, i år är det Sverige som har den stora äran att stå som värd. Mer information om tid, pris och plats kommer i februarinummret av Isskrapans vänner i fokus. Men ett tips är att anmäla sig så fort tidningen kommit i brevlådan, det är ett begränsat antal platser och de går åt som is i solsken, som de brukar säga i föreningen.

Ha du några frågor är det bara att kontakta någon i styrelsen.
isskrapans-vänner@förening.se  


Foto Fjällräven                    Styrelsen i Isskrapans vänner, Trollhättesektionen

Jag hoppas att jag kan återkomma med bilder från Isskrapans vänners olika evenemang och träffar, då jag känner flera i styrelsen så har jag förhoppningsvis god chans att få en insyn även i deras mer hemliga träffar.


Tack så mycket och lycka till med era träffar.

Kommentarer
Postat av: Susanne A

Jag var oxå trött på dina skoterkängor, jag ser dem ju rätt ofta in real life åsså. Hi hi. Härlig familj och fin son du har! Jag har göra-kort längtan just nu, men inser att det inte är någotn hit att börja klockan 22.00 med det...har suttit två timmar framför datorn istället...hm...men det kräver inte samma koncentration...typ...

2010-01-05 @ 00:16:26
Postat av: Den gamle.

Hej. Som medlem i isskrapans vänner får jag ju hålla med dej om att vi har väldigt kul på våra träffar.På senaste mötet så jämförde vi bland annat den senaste modellen i olika kulörer"se bild". Det är en tovad skrapa från befolkningen i en by i Jämtlands djupa skogar.Återkommer så småningom med mera nyheter.

Skrapa noga så att du ser bra ut. MVH "Den gamle"

2010-01-05 @ 15:42:01
Postat av: Totta

Denna förening oroar mig något! Det fanns en tid då vi var djupåt engagerade i att knyppla makraméugglor i Örkelljunga för att undvika att dricka för mycket sprit på helgerna. Jag tycker mig kunna se samma tendenser i denna förening. Helt enkelt en täckmantel..

Jag tycker mig ana en glöggfryntlighet hos mannen längst fram. Jag tycker mig ana ett visst bakrus hos mannen i mitten och jag tycker mig ana ett visst spritsug i blicken på den yngste herren längst bak. Detta kan ju vara ren inbillning, och då ber jag så mycket om ursäkt! SKULLE det dock vara så att jag har rätt, så finns hjälp att få här hos mej! JAg har alldeles nu efter jul startat upp den ideella föreningen "HEJ JESUS", där jag tar hand om vilsna själar. VIll man kan man ta med sin isskrapa, och bygga om den till kollekthåv. Första träffen blir på Madkullen den 18/1 kl. 18 - be there, ni vilsna själar!!!

2010-01-06 @ 11:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0