Dagens skotertur

skulle gått till Alsen där en arbetskamrat till Mats bor men den blev lite kortare.
Vi kom inte iväg förrän vid ett och det är i senaste laget när man bor i norr och solen försvinner strax efter 14 (eller iallafall vid fyratiden).
Vi åkte bara från Trångsvikens och ner till Alsensjön, där vände vi och for hem till svärmor och svärfar. En tur på ca 1,5 mil.

Lite vybilder från ena sidan till den andra (från Mo till det som ligger före Alsen, Glösa kanske)


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven


Foto Fjällräven



Det är en storslagen natur vi bor i och jag blir fortfarande hänförd var och varannan dag.


Foto Fjällräven                                                 På skotertur i Trångsviksskogen

Även om det blev en kort tur så var den iallafall lite småmysig.

Har sagt till Mats att han får åka ut på en skoterhelg med grabbarna, det blir ju lite tråkigt i längden att alltid mösa runt i snigelfart bara för att jag är lite hysteriskt lagd och tror att jag ska dö vilken sekund som helst =)
Lite knepigt att jag älskar detta med skoter, verkar ju mest vara rädd hela tiden?!?

Har vi en skoter så är det klart att den ska utnyttjas, den måste ju blåsas ur ibland så den inte sotar igen ;=)


Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Det ser rätt skönt ut att få åka ut i naturen så där.

Undrar om vi hinner komma upp till er innan snön är borta. Vi får hoppas det. Tills dess, ha det så gott.

Den gamle.

2010-01-24 @ 20:18:11
Postat av: "Gossemoster"

Det är verkligen en fantastik natur, vänta bara ska du få se hur vi har det. Flyttar ut på lördag(är tänkt)men fyf-n var bråte jag har,kastar o kastar men ändå mycket kvar.Bara man fått dit allt får sortera mera,ev. kasta får inte plats! Kramisar

2010-01-25 @ 07:16:46
Postat av: Fjällräven

Åhh, vad roligt...jag är jättenyfiken på att se hur ni kommer att bo.

Fick Lars aldrig till det med bilderna? Han får ju gå en datakurs....säg till honom att han inte kan sitta å grilla korv med sina nya fina grillpinnar hela tiden (fniss fniss och åter fniss)

Kram på er

2010-01-25 @ 09:07:26
Postat av: Fjällräven

Hej Pappa!

Har ni planer på att komma hit? Ingen skulle bli gladare än jag. Kommer ni hit innan snön försvinner så måste du få dig en skotertur och är det sommar och barmark får det väl bli en mctur =)

Kram på dig å mamma

2010-01-25 @ 11:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0