Fönstermålning

Idag har vi kommit igång med målningen. Jag har fasat för föntren, det är så himla många sidor på ett fönster och jag har sett Mats och mig stå och måla i veckor innan vi blir färdiga *suck*
Men idag har vi hunnit med att tvätta karmarna, lacka med kvistlack så inte kvistarna fäller kåda, grundoljat, och grundmålat.

Har även oljat fönsteröppningarna och dörröppningen.


                                                                                                       Här lackas det med kvistlack





Än så länge har vi 4 fönster, ett fönster står hemma så det har vi inte hunnit med än, men nu är det dags att måla karmarna i sin rätta kulör. De blir ljusgråta på utsidan och vita på insidan.



Innan vi började måla så la vi ut lite mera golv, inte roligt om vi ramlar ner i grunden


                                                                                              Mats fick gå ner i källaren en stund =)


I morgon tänker jag fortsätta måla medan Mats och hans far lägger tak.

Ses i morrn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0