GLAD PÅSK

Oj vad det är sällan som jag uppdaterar denna lilla blogg, tiden rinner iväg och våran dator är såååååååå långsam. Men nu ska jag försöka mig på ett litet inlägg.



I början på veckan skickade jag ner ett paket till Trollhättan med lite påsk i.



Foto Fjällräven                                                  Påskpaket till Trollhättan


Millan fick en tovad påskkärring som faktiskt heter Ann-Marie =)
Egentligen fick hon den redan förra året när hon låg på Salgrenska men jag glömde den när vi åkte ner och fick stanna här ett år till.


Foto Fjällräven                                Tovad påskkärring


Foto Fjällräven                                        Påskkärringen Ann-Marie


Kim och Heléna fick en påskpeng härom veckan men lite godis och ett par kaniner fick åka med ner i paketet till mina älsklingsbarn. Saknar er hejdlöst.


Foto Fjällräven                            Kaniner till Kim och Heléna


Bassen fick påskägg för han är ju inte så värst intresserad av påskpynt, men kanske när det nya köket blir klart, då kanske han vill ha en hare eller nåt =)

Mor och far fick små påskgummor att hänga i påskris eller dyligt


Foto Fjällräven                             Virkade påskgummor



Här hemma lyckades jag till sist att få fram lite påskpynt.


Foto Fjällräven                                       Påskris med små äggluvor

I onsdags lurade jag ut Lisbeth och Ella så vi kunde plocka lite påskris, detta ris är al och de små kottarna är så söta tycker jag.
Efter påsk ska jag spreja riset vitt och ha kvar det, kan ju pynta det efter årstid tänkte jag. Skulle gärna vilja ha lite gnistrande prismor i det.


Foto Fjällräven                                                  Multifärgat påskris



Foto Fjällräven              En tovad skål med tovade ägg och en virkad äggvärmarkanin



Foto Fjällräven                         Några ägg fick pärlor




Foto Fjällräven                                                 Ett av köksfönstren




Önskar er en riktigt trevlig helg och passa på att frossa i alla påskmat för det är lång tid kvar innan julborden dukas upp =)


Kram på er alla människobarn


Kommentarer
Postat av: Robert

Gud, vad fiiina grejor! Ha en härlig påsk. Saknar dig, syns snart hoppas jag!!

2010-04-03 @ 12:39:31
Postat av: Fjällräven

Tackar!

Saknar dig också, det ska bli underbart att träffa dig och Fredrik om några veckor.

Kram till dig och maken

2010-04-03 @ 13:12:15
Postat av: Den gamle

Glad påsk på er. Tack så mycket för påskgummorna.Dom är jättesöta. Dom fick sitta i gardinerna bakom köksbordet så vi ser dom hela tiden ,det är ju där vi sitter mest.Vi hade långfredagslunch med farmor Brita, Laila,Bitten,Bassen,Camilla,Helena,Kim,din mamma och jag. Ja ja ett litet julbord som vanligt. Ni får i alla fall ha en god fortsättning på helgen.

Hälsa övriga där uppe.Kramar och sådant mm mm.

2010-04-03 @ 19:14:13
Postat av: "Gossemoster"

Vilka fina grejor du har gjort.Påskkäringen är ju helt underbar, "proffsigt" gjort.Vi har det så fint i vårt lilla hus Påskhelgen har varit kanon,Lars jobba alla dagar utan Påskafton vi hade en solig fin dag åt ute o invigde våra nya utemöbler. Ja, och ifredags var vi ju hos dina föräldrar och åt o åt o åt ja du vet ju hur duktig mor du har. Kram

2010-04-06 @ 05:35:52
Postat av: Fjällräven

Jag hoppas att vi kan hinna ut en jättesnabbsväng till er när vi kommer ner till Thn. Jag är ju så nyfiken på att se hur ni bor. Men jag vet ju också att helgen går supersnabbt.

Kram på er

2010-04-06 @ 08:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0