Nytt bord

eller nytt kanske man inte kan säga men det är nyinförskaffat, ja iallafall en del av det.

Häromsisten kom jag hem till mina vänner Conny och Lisbeth. I deras hall stod ett ljusbord som jag blev överförtjust i. Det ska slängas, sa dom. Vill du ha det?

JAAAAAA, JÄTTEGÄRNA!!!

Fast jag måste nog höra med Mats först för jag ser att det väger ett halvt ton, sa jag.

Hem och pratade med Mats och eftersom han är den snällaste personen i hela världen så var det naturligtvis inga problem. Puss älskling.

Sagt och gjort, Conny och Mats bar hem denna tunga pjäs. Först ner för deras trappa och sen upp för våran spiraltrapp till andra våningen. Även om bordet i sig är tungt så var nog det jobbigaste att det inte fanns något bra grepp i underdelen att bära i. Visst är det skönt med starka karlar =)

Foto Fjällräven         Mats och Conny.


Foto Fjällräven                            Så här ser det ut utan bordsskiva.

Pappa, längst ner på foten så är det en liten grej som man kan vippa på. Lite som pianopedaler. Vet du vad den är bra för? Vi kan inte se nån skillnad när vi trampar på den. Det blir ingen skillnad i höj-och sänkpedalen. Vi trodde först att det var någon slags låsning.
Kan du inte svara på detta är det helt enkelt så att du får komma hit och titta =)

Själva ljusbordet står förvarat i källaren än så länge. Det blir för högt att sitta vid om man ska använda det som vanligt bord. Men eftersom jag inte kunde vänta med att hitta den rätta bordsskivan så slaktade jag mitt vardagsrumsbord.
Bort med bordsbenen och sen fick vi såga lite för att krysset på den nya foten skulle passa och simsalabim så var det klart.


Foto Fjällräven                                      Pysselbordet är på plats

Helt perfekt, jag kan välja om jag vill stå eller sitta. Bara att trampa på pedalen för att ställa in önskad höjd. Jag kan också tippa bordet om jag vill, men det är jag inte så stort behov av.
Jag ska försöka hitta en rund bordsskiva, för även om det oftast bara är jag och Mats här och 99% av tiden är det bara jag som sitter vid detta bord så är det bra om det går att använda vid kalas och dyligt. Som det är nu så är det bara plats för 4-6 personer.

Såg när jag tog den här bilden i gårkväll att vi har världens minsta taklampa. Den var helt okej då, för tre år sedan. Hur kunde jag tycka det???
Tur vi ska till Ikea nästa helg, kanske jag kan hitta en annan lampa då.
Javisst, ni hörde (läste) rätt. JAG SKA TILL IKEA, BILTEMA OCH ALLA ANDRA AFFÄRER I BIRSTA, SUNDSVALL OCH JAG BEHÖVER INTE BLÅSA IGENOM PÅ 30 MINUTER.  JIPPIE!!!!






Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Jag tror att man kan låsa bordet så att du inte kan rotera det. Prova.

Kolla in förstorningslampan på WWW.netto.se den här veckan. Helt apropå alltså.

2009-09-21 @ 21:46:05
Postat av: Fjällräven

Aha...jag ska prova det.

Mats sa att du ringt ang lampan men jaghar redan köpt en förstorningslampa. Men tack för att du frågade.

Kram på dig och alla andra där på P-vägen.

Tack för kortet som jag fick idag, nu längtar jag hem ännu mer.

2009-09-21 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0