Nystmaskin

Tänk vad lätt det går när man har en nystmaskin och en garnvinda när man ska nysta upp garnhärvor.
Jag har en garnvinda men nystmaskinen har jag lånat av moster Birgitta (Mats moster).


Foto Fjällräven                        Nystar det lökskalsfärgade garnet




Foto Fjällräven                                               
Birgittas nystmaskin




Foto Fjällräven                                    Färdignystade garnhärvor

Stapeln längst till höger är ryagarn som jag köpte på Grunnebogarn tidigare i år.
Mittenstapeln är vitt och grått garn som jag växtfärgat med krapp och lökskal.
Stapeln till vänster är rosa ryagarn som jag färgade om med krapp.



Foto Fjällräven               Rosa ryagarn som färgats rött av krapp


Jag hoppas det blir många tomtar av dessa garner, tiden flyger ju fram och snart är det jul.

Jag måste också skaffa mig en egen nystmaskin, jag har en hel bärkasse med garnhärvor och även om Birgitta sa att jag kunde låna hennes tills jag var klar så vill jag ändå ha en egen. Jag klarar inte av att veva mer än ett eller två nystan per gång och har men en egen behöver man inte känna pressen på att lämna tillbaka den.
Så pappa, om du stöter på en sån här på nån loppis kan du väl hojta till. En ny kostar ca 300 kr och jag vill gärna betala mindre om det går.


Kram på er alla människobarn.

Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Jag får väl försöka komma ut till någon loppis då.

Den som hittar en först får hojta.Pussar och kramar.

2009-09-21 @ 22:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0