Kalas

Idag var min svärmor och svärfar här på födelsedagsmiddag. Min svägerska och hennes sambo och ett av deras barn var också här. Vi åt pastawok med sojagrytbitar, det var mumsigt och jag tror att de andra också gillade det för de fyllde på tallrikarna flera gånger.
Vi fikade lite kakor och kaffe efter maten och det slank också ner utan större problem=)

Innan middagen drack vi glögg och till de hade vi dukat fram fikon, aprikoser, pepparkakor, russin och mandel. Glöggen med chili och choklad föll min svägerska i smaken så den ska jag handla åt henne när jag hittar någon, vi har den inte på vår affär. Hade också köpt en äppelglögg som var jättegod, lite sötsliskig, men i små mängder går det bra. (inte som när Mats och jag drack chili/chokladglöggen i temuggar härom veckan *mumsigt*

Jag fick en jättestor korg av M´s föräldrar, fylld med frukter, grönsaker och annat mumsigt + trisslotter (som det var feltryck på eftersom det inte var någon vinst *ler*)



Foto Fjällräven                                                           Mumsig korg

Av Kristina & Co fick jag en jättefin ljuskrona, en röd som passar perfekt till  de röda detaljerna i vårt vardagsrum. Den ska hängas från en krok i taket och fotas så fort det är gjort.



Måste också få visa vad min snälla goa arbetskamrat gav mig på min födelsedag. 


Foto Fjällräven                                                     Utstansade träd
 

Underbara för en trädälskare som jag. Tack Susanne, jag blev jätteglad.




Kommentarer
Postat av: Den gamle.

Hallå där uppe. Det ser ut som pepparkaksträd.

Jag väntar på bilder där ni fäller skog,röjer och eldar ris och sånt.Sedan vill jag se en bra bild på tomten och hur väderstrecken är.Alltså "tomten", inte Tomten. Nädå, jag är inte alls nyfiken, bara intresserad. Tills vi ses,ha de gott. Hälsa alla.

Den gamle.

2009-11-30 @ 15:56:18
Postat av: Fjällräven

Fälla träd börjar vi med nästa helg, bilder kommer då. Tomtkartan ska jag skanna så du får se den också och jag lovar att vi ska fota verenda gran, tall, björk och blåbärslöv för jag vet ju att du inte är nyfiken utan just de, intresserad =)

Kram på dig

2009-11-30 @ 18:06:31
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0