I stora staden

Just nu befinner jag mig i Solna, hos min svägerska och hennes goa trillingar. Har också fått äran att träffa hennes nya sällskap, Jocke,väldigt trevlig karl.
Mats och jag flög hit i fredags och Gunilla mötte upp oss på Bromma flygplats. Det var nog  tur det för vi hade lätt gått vilse bland bussar, bilar och allmänt storstadsliv, lantisar som vi är =)
Fredagskvällen satt vi mest och myste, när vi inte åt alltså, för det gör vi mest hela tiden.

Lördag tog vi bussen till Solna centrum för att handla lite. När  vi klev på bussen så var det ett pucko till bussförare som inte hade vett att låta oss ställa barnvagnar i ordning och hinna sätta oss. Han startade med ett ryck och jag for bakåt, landade över Sebastian och trodde att han skulle gå av helt och hållet. Jävla dåre. Jag har nu ett blåmärke på benet som är stort som en fiskmås *snyft, jätteont* Känner mig allmänt sönderbruten i kroppen och nu när vi skulle åka till Hallonberga (för att handla lite) så fick jag helt enkelt stanna hemma.

Det är kul att vara här och det borde inte gå så långt mellan gångerna. Solna och Trångsviken ligger ju inte på var sida jordklotet precis.

Nä, nu ska jag förbereda middagen, vegetarisk lasagne.

Ha det så gott och kram på er alla människobarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0