Husletartur

Hejsan allihop!

Igår var vi upp till tomten för att gå runt lite och kika på de andra husen, de som redan är bygda. Det finns hus och så fins det HUS.
Det är en salig blandning på dem och även storleken skiljer sig från hus till hus. Det finns de som är jättefina och så finns det de som är jättefu....inte så fina.

Vi har bestämt oss för att vi vill ha ett svart hus, eller iallafall ett mörkt mörkt brunt hus. Vi har också bestämt oss för att vi vill ha så mycket lutning som vi får på taket, tror det är max 30 graders lutning som är max.
Vi vill också ha en veranda som går så långt runt huset som ekonomin tillåter.
Allra helst vill vi ha ett timmerhus men det blir nog för dyrt för vår kassa.

Ett sånt här vill jag ha......


Foto Fjällräven



eller ett sånt här...fast utan det blåa...(hua!)


Foto Fjällräven


röda foderbräder vill vi INTE ha....men husets färg och form är rätt okej....


Foto Fjällräven



ett sånt här hus men mycket mörkare kan jag tänka mig....


Foto Fjällräven

Det finns så himla mycket att välja mellan men det är väl bara att bestämma sig för något *pust*

Vi träffade på vår granne igen och han var lika trevlig som förra gången, skamligt bara att vi inte pressenterade oss, bättring Mats och Ammii!

För att stilla min fars nyfikenhe.......jag menar intresse....så kommer här några bilder på lite vildvuxen tomt.


Foto Fjällräven

Den gula figuren längst till höger är min sambo =)


Och här spikar han ner ett långt rör i backen för att se om det är berg under.
Det var det inte...



Foto Fjällräven Måste ju kolla om det är berg under mossan



Men som sagt far, det kommer mer bilder tids nog.

Kram på er alla människobarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0