Det började med

en liten annons på blocket för två veckor sen. Mats kom till mitt jobb och frågade vad jag tyckte om att köpa en mannskapsbod. Visst kan vi det, sa jag.
En vecka senare stod den i Trångsviken i väntan på renovering.


Foto Mats                        Lelle kontrollerar att boden är på plats


Foto Mats                                                              Boden lastas av

När boden stod på plats i Trångsviken började vi röja ur den, ja den var full med en massa grejer och en del skräp. Vi lastade en släpvagn med saker som skulle slängas och inspekterade boden lite mer noga.

Vi pratade fram och tillbaka om vad vi skulle renovera och tittade runt på olika byggställen för att se vad saker och ting kostar, tak, väggar, isolering och en massa annat som behövs. Vi kom båda fram till att det inte är billigt att renovera en liten bod på 25 m2.

Några dagar innan vi fick hem vår lilla stuga så hittade vi en tomt som vi var och tittade på. Den ligger i Brattäggens fritidsby som ligger en mil från Järpen. Högs upp på berget i denna lilla fritidsby ligger våran tomt, ja, vi köpte den alltså *flinar stort*


Foto Fjällräven Vår tomt mellan grannens garage och Mats (den gula längts bort)

Men nu pappa måste jag erkänna en sak, vi kommer inte renovera mannskapsboden. Det är för mycket jobb med den och det kommer att bli för dyrt för så liten yta. Sorry sorry far, jag vet ju hur lycklig du blev när du hörde att vi köpt en bod *ler*

Vi kommer helt enkelt att köpa en färdig liten stuga. Ja färdig är väl lite att ta i, men en sån där som kommer i sektioner som vi sätter ihop på plats. Det blir en hel del jobb med det också misstänker jag men då vet vi iallafall att det är nytt och fräscht. Så är det nån som vill köpa en bod så finns den här. Snabba ryck =)

Idag har vi varit vid tomten för att märka ut vilka träd som ska fällas, typ de flesta. Vi träffade också vår granne som faktiskt bor permanent där. En väldigt trevlig man och det känns rätt bra att veta att det bor någon där som kan hålla lite koll på allt som händer. Han talade om att det brukar vara en del renar där *suck* och en björn har lämnat en liten hälsning, i form av mat som passerat björnmagen, precis utanför huset *ve och fasa* 

Jag ska försöka uppdatera lite oftare på den här bloggen och jag kan tänka mig att det blir en del tomt- och hus-prat.

Nä, nu är det slängtajm, det är ju en dag i morgon också.

Natti natti alla människobarn

Kommentarer
Postat av: "Gossemoster"

Vad kul på tal om hus, så flyttar vi 1feb-2010 till ett litet rött hus med vita knutar vid foten av Hunneberg Är lite pirrig flytta är väl inte så jätte roligt, får väl börja röja igen, kasta o kasta Kramis

2009-11-23 @ 08:09:42
Postat av: Fjällräven

Nämen, vad roligt! Kan vi inte åka dit och titta när jag kommer ner till jul?

Kram

2009-11-23 @ 08:42:31
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: "Gossemoster"

Jo men visst,Såg att du förbättrar din välskrivning, för det är det du kan ju redan skriva så snyggt, ja, egenterligen kan du göra mycket "grejor" tycker jag Kramis

2009-11-24 @ 09:39:33
Postat av: Den gamle.

Jösses. Man börjar nog bli gammal, barnen växer upp och gör som dom vill. Men det är nog rätt att köpa en riktig stuga med en gång. Den blir ju färdig fortare så att ni får tid att vara där. Lycka till.

Den gamle.

2009-11-24 @ 10:38:22
Postat av: Fjällräven

Ja men hua vad gammal du måste ha blivit, din yngsta dotter fyller ju 41 i morrn =O)

Fast du, riktigt som vi vill gör vi nog inte, vill ju gärna ha ert godkännande och moraliska stöd. Vilket vi i och för sig alltid får.

Pussar och kramar, längtar efter er.

2009-11-24 @ 12:30:28
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0