Söndagsglädje 3 maj

Igår upptäckte jag att våra rabarber kommit upp ur jorden.  Mmmm...rabarberkräm....mums...
Nu känns det verkligen att våren kommit även till vår del av landet.



Foto Fjällräven                                                                                       Rabarber på G


När jag gick runt och kikade på växtligheten (vilket inte är mycket) såg jag också att det vuxit upp en liten planta i den stora sålådan som vi byggde förra sommaren.
Jag planterade några paprikakärnor men det hände inget *suck* förrän nu *ler* det har vuxit upp en liten planta som nu är ca 12 cm hög och jag har kollat i "Stora trädgårdsboken" och det är med största sannolikhet en paprika.


Foto Fjällrväven                                             En paprikaplanta (hoppas jag)

Den skall vårdas ömt och så fort frostnätterna är över ska jag odla lite annat mumsigt.

Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Robert

Vad roligt när man börjar se resultat i trädgården! Vi har precis anlagt en liten odlingslott, där vi planterat jordgubbsplantor och lite rabarber. I vår stora rabatt växer citronmeliss, gräslök och timjan.

Idag ska vi åka ut på söndagsutflykt, till Uddevalla, och hälsa på Millan. Kram så länge!

2009-05-03 @ 11:30:04
Postat av: Fjällräven

Kram på er också. Krama Millan från mig.

2009-05-03 @ 11:42:35
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Helen

Visst har det gått supersnabbt med våren nu på slutet! Känns som det alldeles nyss var snöhögar som berg på gräsmattan och nu spirar och gror allt och har t om på sina ställen blivit helt grönt. Härligt även för en vintermänniska som mig.



Ha en skön vecka!

2009-05-03 @ 19:28:07
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Lillebror

Så inlandsisen har dragit sig tillbaka från er gräsmatta nu. :)

2009-05-06 @ 09:43:54
Postat av: Fjällräven

ja den har ju gjort det, men man vet aldrig, den kan snabbt komma tillbaka =)

När har du semester? När kommer du och hälsar på?

Kram på dig min goe lille bror

2009-05-06 @ 17:48:27
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: lillebror

Just nu kommer jag inte ihåg när jag har semester, har satt upp 4v på sträck i allafall. Vet dock inte om jag kommer att ta dom just då, vi får se hur det går med Camilla om hon kommer hem just då så blir det att stanna hemma i Trollhättan ett tag.

2009-05-06 @ 23:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0