Katt till Millan

Min syster har alltid velat ha en katt. Att hon inte skaffat någon beror nog på att hon har så in i norden mycket småplock hemma. Det är tyg i mängder och pysselgrejer i megamassor och hon är inte den där typen som städar var och varannan dag *ler*
En katt skulle förmodligen trivas som fisken i vattenet med alla grejer att riva i och jaga runt men frågan är om Millan skulle uppskatta det så mycket.
En annan orsak är nog att jag är allergisk mot pälsdjur och då ville hon väl inte utsätta mig för den biten. Men nu bor jag ju så långt bort och min allergi är betydligt bättre så nu skulle det inte vara några problem för den sakens skull.

Men i väntan på en riktig katt så gjorde jag en liten katt  till henne och skickade till sjukhuset där hon för tillfället bor.


Foto Fjällräven                                                                En katt och ett kort till Millan

Jag är ju inte så där vansinnigt bra på att brodera men jag får väl försvara mig med att jag gjorde det på frihand som om jag hade skrivit en lapp.


Foto Fjällräven                             Svansen sticker ut genom klänningen

Kortet gjorde jag också lite hastigt för jag har hela tiden dragit mig för att göra ett kort till Millan. Som jag har sagt förut så känns det inte rättvist att jag kan pyssla just nu.

Pratade lite snabbt med mamma och hon berättade att "nallen" kommit fram....humfrr...NALLE!!! det är ju en katt  =)

Oavsett art så blev Millan glad och mamma sa även till henne att jag skulle ringa till helgen så jag kan få prata med henne och då blev hon jätteglad. Jag längtar efter henne hela tiden.

Kram på er alla människobarn och tusen miljoner kramar och pussar till dig Millan.



 


Kommentarer
Postat av: Alf

Katt? Nalle? Jag tycker nog den ser ut som Klas Klättermus....

2009-05-07 @ 21:59:50
Postat av: faster Bitten (gossemoster)

Vad gullig den var (nallen) hi hi! Ska försöka hälsa på Millan , men jag har så svårt för detta. Efyter allt med Anita, som jag fortfarande har svårt att förstå,det är så orättvist när det drabbar nära o kära man tänker varför?Sköt om er kul att prata lite så här vi hörs Kramar från mig

2009-05-07 @ 22:11:41
Postat av: Fjällräven

Nu först förstår jag på riktigt vad ni gått/går igenom. Anita var ju inte bara min faster, hon var ju eran syster också och Fredriks mamma. Det är så jävla orättvist. Jag vill att allting ska va bra igen, jag vill ha det precis som förr.

Kram på dig Gossemoster, jag ringer nån dag.

2009-05-08 @ 00:47:18
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Robert

Katten är jättefin, och jag kan tänka mig att Millan älskar den! Vi tänkte åka upp och hälsa på henne någon dag framöver. Tänkte ta lite kort på sånt som hänt här i Nol sen sist, t.ex våra grusgångar runt huset. Kram från oss!

2009-05-09 @ 12:32:07
Postat av: Fjällräven

Jamen vad kul. Det kommer hon nog uppskatta. Hennes lillasyster skulle också uppskatta att få se hur det ser ut (flinar stort)

Kram på er båda. Saknar er.

2009-05-10 @ 14:56:48
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: faster Bitten (gossemoster)

Var hos Camilla en stund idag,äntligen hon såg ut att bli glad ett stort gott leende fick vi. Vi stannade inte så länge för hon hade så ont i magen, men det var gott att se henne , hon ville vila ,får åka dit snart igen Kramar från mig

2009-05-11 @ 20:48:26
Postat av: Kusinen Fredrik

Vi var och hälsade på Millan idag och fick även se katten IRL. Kram

2009-05-17 @ 20:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0