Försenad söndagsglädje

Det har blivit lite si och så med söndagsglädjebilde. Lite si och så med bloggandet över huvudtaget kan man väl säga.

I helgen har vi varit ute och rest lite (återkommer till det) och igår var vi i Sundsvall på Iittalaoutlet. Där passade jag på att köpa en Marimekkoskål till. Det blev en rosa (hallon) den här gången.


Foto Fjällräven                                    Liten Marimekkoskål

Jag har börjat samla på dessa skålar och har tänkt mig ett dussin i olika färger för att ha som dessertskålar. Jag har nu sex stycken och vill gärna inviga dem med något smaskigt *mums*


Foto Fjällräven 

Nu har jag två olika blå, en röd, en rosa, en klarglas och en äppelgrön (den gröna står i Nol eftersom min kusin och hans sambo var så snäll och köpte den åt mig häromsisten)

Dom är ju inte helt gratis men om man köper nån gång ibland eller önskar sig så känns det inte så dyrt, sade hon som köpt 6 st den senaste månaden *fniss*

Undra vad man ska göra för dessert? Någon som har ett smaskigt förslag? 
 

Kommentarer
Postat av: Alf

Tiramisu!

2009-05-18 @ 08:25:10
Postat av: Helen

Fina! Ja röstar på nå´t somrigt och väldigt enkelt, som blandade frukter och bär med lime-cremefraiche

2009-05-18 @ 09:01:14
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Låter väldigt gott båda två. Det måste ju liksom vara något som passar i alla skålar, alltså färgen på skålen.

2009-05-19 @ 17:55:20
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Kusinen Fredrik

Jordgubbar och glass...

Den gröna skålen hälsar från Nol att den saknar de andra färgerna...

2009-05-19 @ 18:53:59
Postat av: Fjällräven

Ja de andra skålarna hälsar och säger att det faktiskt är på tiden att den gröna skålen tar sina köpare med sig och kommer hit. Naturligtvis fylls då skålarna på med något vansinnigt gott, varje dag! =)

Kram på er

2009-05-20 @ 07:26:13
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0