Söndagsglädje 8 mars

Nu är det dags att börja förodla om man vill ha blommor och grönsaker till sommaren. Extra viktigt att börja i tid när man bor i norra delen av Sverige där sommaren är ganska kort.
Sitter och bläddrar i frökatalogen och kommer väl som vanligt beställa mer än vad som går åt =)



Har iallafall bestämt mig för att odla rödbetor, sallad, morötter, ärtor och pasternackor.

Det är lite jobbigt att odla här i Trångsviken, jag bara misslyckas med allt. Det är stor skillnad att odla i zon 6 när man är van med zon 2. Men man lär väl sig av alla misstag =)

Jag hoppas jag kan återkomma med bilder på ett prunkande trädgårdsland i sommar (drömma går ju).

Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Storasyster

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=4171

Tänkte på dej när jag hittade detta receptet. Byt torsken mot någon annan fisk.

Det är så himla käckt med videorecept.



Kram kram

2009-03-13 @ 16:06:19
Postat av: Fjällräven

Jag kan lova att det är gott. Vi har samma recept fast med koriander istället för franska örter, vi har alltid sej, gillar inte torsk. Det går säkert att variera i det oändliga, man tager vad man haver (sa stora stygga illaluktande tältförstöraren Kajsa Bajsa Benny Varg)

Det är verkligen superenkelt.

Tack för tipset Millan, man glömmer lätt att variera kryddblandingen.

Kram på dig & Jimmie

2009-03-15 @ 08:52:53
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0