Söndagsglädje 7 juni

Vi ha haft en gäst i natt. en liten söt katt som har gått runt här i Trångsviken den sista månaden. Den har bott hos en tjej som också sett till att han har öronmärkts, kastrerats och vaccinerats. Men eftersom henne ena barn har astma och reagerat på denna lilla kissekatt så vill hon gärna hitta ett nytt hem åt honom.
Han har svansat runt vårat hus i några dagar och i natt fick han komma in här.
Vi fick lite kattmat från svägerskan och kissen, som vi döpte till Jonas (vad han heter när han bor hos andra har vi ingen aning om), smaskade och åt för att sen somna på Mats mage.
Tyvärr är ju också jag allergisk och hur mycket jag än vill så kommer det inte funka med att han bor här.

Kanske det finns någon annan därute som vill hjälpa denna lille sötnos att få ett riktigt hem. Han är otroligt sällskapssjuk och jättesnäll, ganska liten till växten och vad jag förstod så trodde veterinären att den var 1-1½ år.


Foto Fjällräven                                                                                               Jonas


Foto Fjällräven                                                                              Mats och Jonas


Kommentarer
Postat av: Helen

Nämen vilken myskatt. Kanske jag ska kolla med mamma och pappa om Jonas får bo där? De har nyligen fått låta en gammalkatt åka till katthimlen och har kvar en gamling till som kan behöva lite sällskap nu när det blev så tomt

2009-06-07 @ 21:17:05
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Det hade ju varit jättebra men det verkar som Jonas ska flytta till Hammerdal(eller var det Hammarstrand?), en snäll människa som har en massa djur på en gård vill ta hand om honom. Men om det skulle bli ändring på det så hör jag av mig. Jag har i allafall förmånen att ha honom här inne i natt ockå. Går väl an att nysa, klia i ögonen/halsen när man vet att det bara är för några dagar =)

2009-06-07 @ 22:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0