Höga kusten

I torsdags direkt efter jag slutat jobbet åkte vi till Ramvik som ligger vid höga kusten.
Vi packade vår lilla släpvagn, kopplade den på motorcykeln och for iväg. Det var tyvärr väldigt kallt, ca 10 grader, blåst och lite regn. Det blir väldigt kallt när man åker och vi hade nog klätt oss lite för dåligt. Min jacka har också en förmåga att släppa in luft så jag frös redan i Dvärsätt (då var det ju bara 28 mil, av 30 kvar) *ler*

Efter halva turen stannade vi på ett ställe för att fika. Jag skulle plocka fram min laktosfria mjölk och då upptäckte vi att det var ungefär 8 dl mjölk i släpvagnen. Jag hade stoppat ner ett mjölkpaket i kylbägen som jag öppnat på morgonen och bara tagit lite mjölk till kaffet. Det är ju ett litet lock på mjölkpaketet och så långt var allt okej, det vi inte tänkte på var att vi var tvugna att välta kylbägen för att den skulle få plats i vagnen och då har ju naturen fixat det så smart att vätska gärna rinner ut =) Våra hjärnor var inställda på IQ-fiskmås så vi tänkte inte på det *hoho*
Vi fick torka rent men det enda som var blött var ett påslakan, sånt kan man alltid fixa på en camping. Vi köpte sopsäckar och la ner all packning, fikade lite och for sen vidare.


Foto Fjällräven                                                                        Snibbens camping

Vi kom fram till Snibbens Camping där vi hade hyrt en liten stuga.


Foto Fjällräven                                                                          Stugan som vi hyrt

Det var en liten stuga med två bäddar, trinettkök, kallt vatten och köksutrustning för två personer. Passade oss utmärkt. Toalett och dusch låg 25 m nedanför stugan. Billigt var det också, 320 kr/dygn.


Foto Fjällräven

Eftersom vi fortfarande är väldigt nykära var vi ju tvugna att flytta ihop sängarna till en dubbelsäng, lite bökigare med resten av utrymmet men vad gör man inte för kärleken =)


Foto Fjällräven



På midsommarafton var det fint väder och vi åkte för att titta på Höga kustenbron, den är verkligen imponerande.


Foto Fjällräven                                                               En riktig semesterbild =)



Foto Fjällräven                                                                            Höga kustenbron


Vi fikade mumsiga smörgåsar och skrev några kort, det var underbart att sitta i solen.
Var det verkligen jag som sa de orden, sitta i långkallsonger, svarta mc-brallor och dubbla tröjor i solen och verkligen gilla det? Jag som verkligen avskyr att bli varm!! Har jag blivit vuxen kanske =)


Foto Fjällräven                                                    Fikapause på hotellet vid bron

Vi åkte tillbaka til campingen och där var det midsommarlekar för hela familjen. Tipspromenad, lådbilsrace, dans runt stången och godisregn.
Campingen hade några lådbilar och barnen styrde med allvarliga miner medan hysteriska föräldrar knuffade på och skrek: Styr då för helvete!  får man säga så till sina barn *fniss*



Foto Fjällräven                                                                                    Lådbilsrace


Plötsligt hör vi ett motorljud, vi tittade ut, en båt eller flygplan gissade vi att det var och ja, det var det. En båt med vingar.
En liten gummibåt med vingar och motor. Den flög runt sjön och när den var mellan träden kunde jag fota den. Lite suddigt men ni ser allafall vad jag menar. Häfftigt, en sån vill jag ha =)



Foto Fjällräven                                                                                   Flygande båt

På kvällen tog vi en promenad runt campingen, där fanns en restaurang, minigolf och en jättestor lekplats för barn. Det var en jättefin camping, lagom stor och efter klockan 23 var det knäpptyst, till och med på midsommarafton. Passade mig utmärkt *ler*

Jag åker gärna tillbaka hit och stannar lite längre tid så man hinner se lite i trakten, just midsommarhelgen är ju det mesta stängt men vi hade en trevlig helg iallafall, lugnt och skönt.

Kram på er alla männsikobarn


Kommentarer
Postat av: Robert

Vad mysigt ni verkar ha haft! Vi brukar också flytta ihop enkelsängarna till dubbelsäng när vi är iväg någonstans, för annars kan jag inte putta på min stundtals snarkande sambo. För att behöva ta sig ur sängen och gå ett par meter mitt i natten ska väl inte vara nödvändigt??

2009-06-21 @ 11:10:07
Postat av: "gossemoster"

Vad mysig resa visst är bron fantastik, vi åkte över den för två år sedan då vikörde till Kiruna + ca 500 mil till i norr.Kanske blir det så i år också. Har hälsat på syster Millan idag, hon väntar på dig, men det vet du väl? Nu är det nära Ses snart Kram "yngsta" fastern

2009-06-21 @ 20:10:51
Postat av: Fjällräven

Robert:

Jaha, det var bara för att han snarkar som ni ligger tätt, ingen romantik där inte =)

Jag har inget minna av att din sambo snarkade förr? Har han börjat med det på äldre dar tro.

Kram på er båda



Gossemoster:

Ska ni uppöver? Ni stannar väl på en kopp kaffe då hoppas jag?

Ja nu är det inte många dagar kvar, fem stycken.

Kramar i massor.



2009-06-22 @ 00:14:55
Postat av: Robert

Jodå, lite romantik blir det fortfarande emellanåt, haha!

2009-06-22 @ 20:47:22
Postat av: Alf

Snibbens camping verkar bra. Vi har nämligen funderat på att ta resan till Lappland i två etapper i år och då ligger väl det stället ungefär halvvägs...

2009-06-23 @ 00:19:51
Postat av: Fjällräven

Rekommenderas varmt, väldigt rent och fräscht. Å billigt, tycker jag.

Kramar till er.

2009-06-23 @ 07:25:14
Postat av: Helen

Sådärja, då har ni semestrat lite redan. Härligt ser det ut att ha varit. Äntligen har vi ju lyckats få värme häruppe oxå. Har jobbat hemma idag och suttit i solen och kisat hela da´n. Vardagslyx :-)

2009-06-24 @ 17:04:11
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0