Semester del 3.

Vi kom tillbaka till Trollhättan på fredag eftermiddag efter en liten tur till Kalmar med omnejd.
Hade det inte varit för att vi hade ett kalas att passa så hade vi nog stannat några dagar till i Kalmartrakten, det är för kort tid med tre dagar på plats och två resdagar.

Lördagen kom och Millan kom hem på permission igen. Det är helt otroligt vad snabbt det går i hennes tillfrisknande. Bara på dessa dagar så hade talet blivit otroligt mycket bättre. Det känns verkligen skönt att veta att det går frammåt hela tiden.


Foto Fjällräven                                                      Världens bästa syster

På eftermiddagen åkte vi på kalas till Fredrik. Han fyller35 år på kronprinsessans födelsedag men hans sambo hade ordnat till ett överaskningskalas och vi var ett 40-tal personer som var där.
Fredrik hade nog anat något men inte vetat när det skulle ske och säkert inte förstått hur många som skulle dyka upp.
Det var ett fantastiskt kalas Robert ordnat, tusen tack för att vi fick vara med. Jättegod mat, rolig tipspromenad, som mitt lag för övrigt vann *jättestolt*


Foto Fjällräven                    Min kusin Fredik (i blått) och hans sambo Robert


Foto Fjällräven
Detta är Malin och det var i hennes kylskåp som Robert gömde all mat inför kalaset.
Robert, hälsa Malin och tala om för henne att jag tycker hon är en supertrevlig person


Foto Fjällräven                                  Roberts brorson Wille pustar ut efter maten




Om vi backar några dagar i tiden, till måndagen den 6 juli.
Jag sitter på tåget till Skurup när mobilen ringer. Det var Kim. Han lät väldigt glad och det kan ju bara ha berott på en sak. Han klarade uppkörningen så nu har han sitt körkort (B)

TUSEN MILJONER GRATTISKRAMAR KIM, JAG ÄR JÄTTEGLAD FÖR DIN SKULL.


Foto Fjällräven                                              En mycket glad och stolt bilförare

Första veckan behövde inte Heléna köra sin bil en meter, tror jag. Kim tog alla chanser att få köra lite och det är ju bra för övning ger färdighet.
Men kör försiktigt Kim, ja du också Heléna, tänk på att ni är det dyrbaraste vi har

Kim Heléna Mats och jag passade på att spela lite minigolf när vi var i Trollhättan.


Foto Fjällräven                                                                                  Heléna & Kim

Det är alltid kul att komma hem till Trollhättan, eller ja, det är familjen det är kul att komma hem till och det är alltid jobbigt när man ska åka ifrån dom igen. Den här gången kändes deet lite mer jobbigt just för att man inte riktigt vet när man kommer ner igen. Det går ju inte att åka dit hur som helst nu när jag jobbar och det är för långt att åka bara för en helg.
Helst av allt önskar jag att Kim var liten igen och bodde hemma med mamma *ler* men så är inte fallet. Han och Heléna har flyttat ihop och det var precis så jag hann se lägenheten. Den kommer att bli kanonfin med alla nya fina möbler som dom just köpt och tapeten i sovrummet som Kim och Helénas pappa satte upp var supersnygg.


Resan från Trollhättan gick genom Dalarna. Vi ville åka till Touringbutiken som ligger i Djurmo mellan Borlänge och Insjön. Ja må säga att det var en besvikelse. Jag trodde att det skulle vara en jättestor mc-butik men det var det absolut inte. Det är nog mest postorder.
Vi övernattade i Mora där vi hyrde ett rum i en stuga sen for vi hem till Trångsviken dagen efter och jag kan lova att det var skönt att sätta fötterna på hemmaplan igen. Nu skulle man bara behöva några veckor semester för att vila upp sig efter dryga 300 mil på motorcykel.

Vi har redan börjat spåna lite på nästa års semester, Gotland kanske. Där var vi för några år sedan och vi har båda längtat tillbaka dit. Men men, det kan ändras många gånger innan dess *ler*

Nu är semestern över, jag började jobba i fredags och Mats i går så nu är vi tillbaks i verkligheten igen. Men har vi tur och vädret är med oss så kanske det blir någon mer liten helgtur innan mc-säsongen är över. Jag har ju tjatat om Trondheim sen jag träffade Mats (i 8 år), kanske det blir en tur dit.

Kram på er alla människobarn

Kommentarer
Postat av: Alf

Jag har allt undrat varför du inte skrivit i bloggen, men nu har jag läst om din semester och vet att ni har det bra! Skönt att höra och hälsa Millan. Efter min knäoperation var jag mycket glad över att hon lät höja toalettronen.

2009-07-20 @ 22:32:54
Postat av: Fjällräven

Hejsan Alf. Ja det har varit lite snålt med datatid under semestern och när man väl kommer hem är det svårt att komma ihåg vad man gjort. Jag hälsar Millan.

Hoppas ni har det bra, saknar er.

Kram.

2009-07-21 @ 08:54:32
Postat av: Helen

Skönt att läsa om din syster.

Till Kalmar har vi oxå varit, eller egentligen var det till Öland så det var Kalmar slott och inte staden som fick ett besök på hemvägen. Tyvärr hade mitt sällskap mer bråttom än jag därifrån så jag insåg i bilen sen att jag missat nåra ställen i slottet :-(



Ha det bra

2009-08-02 @ 10:47:12
URL: http://helensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0