Jättekul

Idag har jag varit på kurs, tovningskurs på Syssla i Östersund. Jag var ju tvungen att trösta mig med något nu när jag inte kunde åka till Trollhättan.
Det var jättekul men väldigt jobbigt, kan tänka mig att jag inte kan använda händerna i morgon.

Först gjorde jag en äggvärmare. Lite lustigt det där med att jag gör en massa äggvärmare varje år när jag inte äter koka ägg på det där viset =)

Först klippte jag till en trekantig plastbit och sen la jag ut ull som täckte trekanten + lite till. Sen gör man en likadan bit till och lägger plastbiten mellan så inte de båda bitarna fastnar i vandra.
Jag är inte så bra på att förklara så det hoppar jag över. Men man gnuggar försiktigt, sen gnuggar man hårdare och till sist är man rätt elak mot den lilla ullbiten =)



Batterierna i kameran tog slut så jag har bara bilder på det första i varje arbete.



Hur som helst, så gör man cirkelrörelser över ullen som är dränkt i såpvatten och vips så har det blivit en äggvärmare.


Foto Fjällräven                             Min äggvärmare är klar


En äggvärmare på gång


Här görs det kastrullsunderlägg.







Som sag var, batterierna tog slut i kameran och därför kan jag inte visa hur allas arbeten blev när de var klara men jag kan lova att det blev jättefina.

När jag hade gjort färdigt min äggvärmare ville jag prova på att göra vantar. Jag blev väldigt förvånad när jag förstod att det inte var fler-dags-göra. Nu står de på tork och när de är torra ska det dekoreras med något fint mönster. Måste komma på något trevligt bara



Jag är allt mäkta stolt över mina vantar =D
När händer och armar återgår till det normala ska jag göra ett par sockar/stövlar så jag slipper frysa mer om fötterna.

Det har varit en jättetrevlig dag, mina kurskamrater var trevliga och "fröken" Eva är helt underbar. Henne skulle jag vilja träffa ofta. Jag har nog bestämt mig för att anmäla mig på torrtovningskursen som är i mars, mest för att få lite nya ideer. Kanske man skulle blöttova något som jag sedan kan nålfilta.
hummmmm....tänka tänka, fundera...vad kan jag göra???

Tjingelig alla människobarn.








Kommentarer
Postat av: Lillebror

Jag tror nog att din son vill ha en overall när han fyller år.... gärna i rosa eller något liknande.



2009-01-21 @ 12:28:30
Postat av: Fjällräven

Ja det tror jag med. Han kanske vill att jag ska tova honom en kostym som han kan ha på bröllopet =D

Kram på dig lillebror, hoppas du hade ett bra kalas i lördags.

/din ena syster

2009-01-21 @ 23:58:55
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: Marit Irene Jektvik

Vilka fina äggvärmare du fick till! Hoppas du hade kul hos oss på Syssla. Skoj att titta in i din blogg. Jag fick adressen från Eva som hållt i kursen. Carpe Diem! Norskan som jobbar på Syssla varannan lördag. Titta in i min blogg, vet ja!

2009-01-31 @ 19:18:12
URL: http://maritirene.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0