Påsken

är ju över men jag tänkte ändå visa lite påskpynt.

Jag har ju gått en tovningskurs och då passade jag på att göra lite påskpynt. Hela häxan är tovad och den står själv med lite stöd av kvasten
.


Foto Fjällräven                                                      Påskhäxa

Den här häxan skulle jag haft med mig ner till Millan nu när vi åkte till Trollhättan. Hade ju en sån där önsketanke att hon skulle vaknat innan påsk och eftersom jag vet att hon älskar att pynta både till jul och påsk så ville jag att det iallafall skulle finnas en påskkärring hos henne. Nu blev det så att jag glömde den hemma så den får helt enkelt flytta till Trollhättan nästa påsk. Men bara så du vet Millan, den är din.


Foto Fjällräven                                   Knappnålar i hatten

Bara för att hatten inte ska kunna ramla av så har jag satt fast blomknapparna med knappnålar. Hade tänkt sy men jag tyckte det blev lite effektfullt med knappnålshuvuden så de fick sitta kvar.

Att häxan har eldrött hår är för att både Millan och jag tycker att jag borde ha den färgen på håret. Det är alltså jag som är påskkärringen. Undra om det inte är så att jag har ett häxnamn från den tiden Millan, kusin Totta och jag lekte häxor i början på 90-talet?? Totta, kommer du ihåg några namn? Jag är nästan säker på att Millan iallfall hade nåt namn (Jösses, det var tider det!) *flinar brett*


Foto Fjällräven                                                     Påskhöna

Jag har gjort en höna också. Det var himla kul att göra den, det blev så mycket mer när man fick dit lite gräs. Innan den fick näbb, kam och hakdingelidången så såg den mest ut som ett väldigt blekt manligt kön och jag kan väl fortfarande tycka att den har väldigt lång hals *ler*


Foto Fjällräven

Jag gkorde också några äggvärmare. Det var ju meningen att vi skulle ha påskmiddag här på långfredagen och då skulle vi ha varit 16 personer. Jag tänkte att vi alla skulle få en äggvärmare var så det gällde att ligga i. Nu blev det bara 6 äggtutor men eftersom vi ställde in påskmiddagen (vi åkte till Trollhättan) så har jag ju till nästa år på mig.

Vi var två grupper som tovade och en keramikgrupp som nu har vi en utställning på Biblioteket i Östersund.
Jag är jätteimponerad av att vi faktiskt gjorde så mycket fina saker, vi är ju nybörjare allihop (utom en som tjyvtränat i några år). Om ni har vägarna förbi biblioteket så passa på att titta på alla fina alster. Utställningen pågår till 3 maj.

Måste avsluta med en bild på min pysselkompis Ella. Hon kom in på jobbet och påskade lite för mig.


Foto Fjällräven                                      Påskgumman Ella

I morgon ska jag, Ella och hennes mamma Lisbeth göra inbjudningskort till Ellas kalsa. Det ska bli kul att pyssla lite.
Jag visar bilder på det nån dag framöver.

Kram på er alla människobarn.


Kommentarer
Postat av: Totta

Åh Ammii!!! Nu sitter jag här och grinar framför datorn..det blir så känslosamt ibland, och du är alldeles för långt borta för en kram!! Visst minns jag våra häxerier - fan vad kul vi hade! Jag kommer ihåg att jag kallade mej Zelda, men jag minns inte era namn. Jag har för mej att man skulle hålla sitt namn hemligt, så jag är inte ens säker på att jag fick höra era. Minns du när vi var uppe på Da´l och hittade klövar och Arrak var helt skogstokig?? Vilka tider!!!

Ska till Näl och hälsa på Millvor imorgon med Gabe. Jag ringer dej på kvällen imorgon!

Tusen kramar och massor av kärlek!!!

2009-04-26 @ 22:41:43
Postat av: Fjällräven

Visst minns jag resan till Dal. Hur vi tog det som ett "tecken" att vi hittade varsin klöv. Kanske inte så konstigt att vi hittade tre be´n på liten yta, rådjur brukar ju ha fyra ben (fnissar nyvaket).

Vi höres ikväll.

Kramar i massor

2009-04-27 @ 08:19:58
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0