Lite änglapyssel

Den där ängeln som blev fel härom sisten är nu färdig. Jag gjorde en ny kropp till henne istället för att börja sprätta i ett sånt jobbigt tyg. En sak som jag måste lära mig är hår. Det är ju jättesvårt att få till en frisyr som inte ser ut som en trollkalufs. Jag vet inte men kanske det finns färdiga hår att köpa? Får nog kolla upp det.
Annars blev jag rätt nöjd, hon ser snäll och gosig ut. Precis som sin namne.


Foto Fjällräven                                                                       Ängeln Weronika


Foto Fjällräven                                                    Gloria av guldfärgad ståltråd

Huvudet som är en flörtkula sitter fast med en kraftig ståltråd ner i kroppen. Den sitter rätt löst så det är ju ingen leksak för då ramlar det av. Ögonen är två svarta knappnålar.
 

Foto Fjällräven                                             Huvud med ståltråd (elefanttråd)


När den röda ängeln krånglade så passade jag på att göra en annan ängel under tiden. Det är mer en sån där ängel som hänger med under hela året. Hon fick bli just den där ängeln som vakar över pysselrummet (/gästrum/strykrum mm) eftersom hon nu hämger i fönstret därinne.
Hon heter Anita, precis som min faster som är en fena på handarbete.



Foto Fjällräven                                                Ängeln Anita

Nu måste jag fortsätta sticka vantar åt syster yster så hon får dom innan vinter slår till på allvar (vilket kankse i och för sig inte blir förrän i Februari eftersom hon bor i Trollhättan *ler*)


Kram på er alla goa människor som bor för långt bort från mig, jag längtar efter er *snyft*


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Vilka underbara änglar du har gjort.

Det där med hår är en snårig historia. Det beror ju på vilken typ av figur du gör. _-rufs passar aldeles utmärkt på Weronica :)



Anita är som en Tildaängel. Fint med mönstrade vingar.



Ser fram emot vantarna...längtar efter dej också - jättemycket.

Kram

2008-09-04 @ 22:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0