Söndagsglädje v. 40

Kanske lite väl tidigt att lägga ut bild på tomtar redan i oktober men ska man bli färdig innan jul med tomtetillverkning så måste man starta i tid. Den störta tomten är 50 cm och den minsta är 17 cm hög.
Jag måste säga att det var vansinnigt kul att göra dessa tomtar. 
Är rätt mallig också för jag tycker dom blev jättegulliga. Kommer nog göra många, många fler. Kanske man skulle börja tillverka för försäljning??

Hur som helst regnet öser ner och det är näst intill storm här så då får tomtarna bli denna veckans söndagsbild.

Foto Fjällräven                                                                             Tomtar i grupp

Kram på er all därute i höstvädret



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Åhhh...vad söta.

Hur har du gjort dom? Klart du ska göra dom till försäljning. Jag köper direkt!



Det är aldrig för tidigt för julsaker.

Kram

2008-10-05 @ 16:36:34
Postat av: Den gamle.

Tjena. Justa tomtar,skulle nog passa bra i ditt gamla hem där vi gamlingar bor kvar.

2008-10-05 @ 19:37:52
Postat av: RobertE

Hej! Jättefina tomtar! Går det inte att starta en tomte-hemsida är du Säljer dina konstverk?? Det skulle kunna bli en jättesuccé!

Kram kram!

2008-10-05 @ 21:53:43
Postat av: Helen

Nu känner jag att jag längtar till advent och man får lov att börja småpynta lite. Myyyysigt och iaf en tomte kan man väl få ta fram, de e väl inte så farligt?!

2008-10-06 @ 18:32:17
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Fjällräven

Visst vill man pynta och mysa redan nu, jag längtar också. Sambons moster har hustomtar framme hela året, dom står lite överallt i huset och det ser inte det minsta juligt ut.

/A

2008-10-07 @ 10:15:36
URL: http://ammiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0