Söndagsglädje v. 48 Första advent

Lite adventsfönster

Eftersom jag lyckats förstöra mina stora fina adventsljusstakar har jag löst det med två enar i krukor i år istället. Lite tråkigt med att det inte är ljus men jag ska se vad jag kan göra åt det. Det är ljus i de vita stjärnorna på gardinstången men det lyser väldigt svagt.


Foto Fjällräven                                                                           Vardagsrummet

I billyrummet är det koner som gäller. Lyckade hitta några efter mycket letande. Dom lyser jättefint när det mörknat ute. Ska dit med någon blomma till, kanske en julstjärna eller något annat juligt.



Foto Fjällräven                                                                                   Billyfonster

I köksfönstret har jag hängt upp en stor röd stjärna som jag köpte på Åhlens. Ska se om dom har lampupphängning till den för nu är det en liten ljusslinga som ligger innuti och jag vet faktiskt inte hur varmt det blir med den, vore ju jobbigt om huset brann ner så här i juletid och julefrid.


Foto Fjällräven                                                                                   Köksfönster

I det andra köksfönstret skaffade vi en, öhhh...vad kan det heta?? Ljusslingegardin?? Ja det är en sån där med flera slingor som hänger ner från gardinstången med massor med lysande stjärnor. Syns lite dåligt på bilden eftersom det är ljust ute.


Foto Fjällräven                                                                     Andra köksfönstret

Sovrummet och gästrummet är inte klart. Jag var upp en sväng på vinden och skulle ta fram en jullåda.

Oiiiiiiiiihhhhhhh, MAMMA, DET ÄR FLUGOR!!!! KOM OCH TA BORT DOM!!!

På locket , INNUTI, var det en svärm med flugor.

Jag visste att det skulle straffa sig att inte dammsuga vinden MINST en gång i veckan. M kommer bli så där lagom nöjd när jag måste skicka upp honom för att gå igenom ALLA jullådor (tror det är 4 st flyttlådor). Inte bara titta i lådan utan gå igenom alla saker så det inte är någon fluga i pyntet. Lutar åt att det blir en granfri jul i år *suck*

Kram på er alla, hoppas ni får en trevlig advent.


Kommentarer
Postat av: myamia

Så fint, nu blev jag jätte sugen på att köpa två par småenar. hm hur ska pengarna räcka?

kram från daniel och maria,hoppas ni har en mysig första advent!

2008-11-30 @ 16:50:13
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: Mammii

Va, har du inte skaffat en rik karl...Säg till min käre kusin att han får ta ett extraknäck =)

Kram på er också

2008-11-30 @ 18:56:17
URL: http://ammiia.blogg.se/
Postat av: myamia

haha, jag ska framföra iden om extraknäcket ;) kram

2008-11-30 @ 21:15:21
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: Den gamle.

Hej. Sitter här och kollar på dina bilder och det är något vitt utanför,kan ni inte ta med lite sånt när ni kommer hem och hälsar på.

Jösses vilket julbord det blev idag. Jag orkar nog inte äta förrän i morron.

Hälsa alla övriga.

Far.

2008-11-30 @ 23:54:56
Postat av: Anonym

Godnatt! :)

2008-11-30 @ 23:59:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2008-12-01 @ 00:01:29
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: victor

Hej,100 000 människor dör varje dag av åldrandet.Kolla in min blogg där jag skriver om livsförlängning och samhällets åldrandeproblem samt hur vi ska besegra åldrandet så att man kan leva så länge som man vill.

2008-12-01 @ 00:03:12
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0